iProspect startar året med två rekryteringar!

iProspect har under januari rekryterat två nya konsulter till företaget som en start på 2012. Martin Heijkenskjöld kommer att stärka upp SEO- och Mätnings-gruppen och Tran Cam stärker upp konsulterna på SEM-avdelningen.

Tran Cam kommer senast från GE Healthcare i Uppsala där hon varit ansvarig för bl.a SEM och SEO under flera år. Tran har magisterexamen i systemvetenskap från Linköpings Universitet samt utbildats i online marknadsföring på Berghs School of Communication.
Martin Heijkenskjöld har tidigare varit med och byggt upp två ledande e-handelssiter i USA inom Outdoor Gear/Sporting Goods och har lång erfarenhet inom webbanalys/konverteringsoptimering, SEO, Affiliate etc. Martin har en internationell ekonomiutbildning som grund.

Martin Heijkenskjöld: - Det ska bli mycket spännande att börja på ett sådant ledande företag som iProspect. Jag ser fram emot att börja använda mina erfarenheter ifrån den tuffa amerikanska marknaden på hemmaplan.

Tran Cam: - Jag ser verkligen fram emot att börja på iProspect som är ett respekterat och innovativt företag. iProspect tillhör de företag i branschen som har nöjdast kunder och jag hoppas med min kompetens kunna bidra till företagets fortsatta framgång”

Patrik Gamryd, VD på iProspect: - Det känns grymt bra att få en flygande start på året med två nya och vassa kollegor i Tran och Martin. Vi laddar för fortsatt tillväxt och expansion!

Sökmotormarknadsföring är ett av de mest expansiva områdena inom digital marknadsföring och därför fortsätter vi att satsa på att utveckla Sveriges bästa tjänster inom bl. a organisk sökmotoroptimering och sponsrade länkar.

Patrik Gamryd, VD iProspect Sverige 070-911 97 01

iProspect har drygt 850 medarbetare på kontor i både Europa, USA, Asien och Sydamerika och klassas som ett av de världsledande företagen inom sökmarknadsföring. iProspects målsättning är att stärka kundens varumärke samt öka besöksfrekvens och resultat som genereras via sökmotorerna. Detta sker dels genom organisk sökmotoroptimering som förbättrar placeringarna i sökmotorernas resultatlistor, dels genom köpta placeringar i form av sponsrade länkar.

iProspect arbetar sedan tidigare med kunder som SAS, Svensk Fastighetsförmedling, Renault, Trygg-Hansa, Synoptik, Försvarsmakten och Svenska Spel.