iProspect UK köper byrån I Spy!

iProspect Storbritannien meddelar att man i veckan förvärvat den Londonbaserade digitala marknadsföringsbyrån ”I Spy”.

I Spy Marketing är en av Storbritanniens ledande digitala marknadsföringsbyråer med kunder som Vauxhall, Waterstones och Visit Scotland. Byrån blir en del av iProspect UK som kommer att bli Storbritanniens största sökbyrå med fakturering på 150 miljoner pund, närmare 200 anställda, och bygger vidare på iProspects rykte som ett kompetenscentrum för digital responsmarknadsföring.

Genom förvärvet tillförs en del briljanta nya talanger till både PPC, SEO, sociala medier, performance display och webanalytics – ” Vi är otroligt glada över den omfattning och dynamik detta nya team kommer att tillföra och vi kommer att arbeta för att snabbt integrera de två företagen och hoppas att det arbetet är klart under  Q4”, säger Ben Wood, MD på iProspect UK.”

- ”Att vi har sådan kraft, kapacitet och momentum i UK som är Europas mest mogna marknad är positivt för hela iProspect nätverket” säger Patrik Gamryd VD för iProspect i Sverige. ”Utvecklingen i UK tenderar att ligga 6-9 månader före Norden så vår starka UK-närvaro ger oss en möjlighet att titta in i framtiden beträffande nya tekniker, koncept och metoder som driver resultat för våra kunder”.

Patrik Gamryd, VD iProspect Sverige    070-911 97 01

• iprospect

iProspect har drygt 850 medarbetare på kontor i både Europa, USA, Asien och Sydamerika och klassas som ett av de världsledande företagen inom sökmarknadsföring. iProspects målsättning är att stärka kundens varumärke samt öka besöksfrekvens och resultat som genereras via sökmotorerna. Detta sker dels genom organisk sökmotoroptimering som förbättrar placeringarna i sökmotorernas resultatlistor, dels genom köpta placeringar i form av sponsrade länkar.

iProspect arbetar sedan tidigare med kunder som SAS, Svensk Fastighetsförmedling, Renault, Trygg-Hansa, Synoptik, Försvarsmakten och Svenska Spel.