Prospect rekryterar Sara Forsberg och Emma Karlsson

iProspect har rekryterat två nya konsulter till företaget. Sara Forsberg och Emma Karlsson heter de nya medarbetarna som båda stärker upp PPC-teamet på iProspect.

Sara Forsberg har bakom sig en företagsekonomutbildning från Stockholms Universitet. Under studietiden växte intresset för marknadsföring vilket ledde till vidare studier inom området på Euromed école de Management i Frankrike. Sara har tidigare jobbat inom resebranschen med e-handel, digital marknadsföring, content marketing, CRM och sociala medier

Sara: -Det är väldigt roligt att få bredda min kunskap inom digital marknadsföring, speciellt inom ett område som sökmarknadsföring som växer så pass mycket och har en så viktig roll för många e-handlare. Det känns extra roligt att få komma till iProspect som är en  stark aktör i branschen.

Emma Karlsson har tidigare jobbat på Pineberry med både SEO och PPC. Före det var hon marknadsansvarig på Visma Severa. Hon understryker värdet av att ha jobbat både på kund-och agenturssidan vilket gett insikt i båda rollernas problematik och möjligheter.Digital marknadsföring har däremot varit en livsstil snarare än ett yrke det senaste decenniet då Emma även arbetat som internationell DJ och byggt upp ett av Nordens största nätverk inom elektronisk musik.
Emma: -Det är fantastiskt kul att få ansluta sig till ett så engagerat och professionellt team. iProspect kändes som ett företag utan tak för hur mycket man kan utvecklas och mina första veckor här har enbart bekräftat det”

Henrik Lidroth, VD på iProspect: -Det känns oerhört roligt att få två nya erfarna medarbetare till vårt gäng här på iProspect. Både Sara och Emma har erfarenhet inom både tjänsteområden och varumärken som har stor relevans för vår verksamhet.

Sökmotormarknadsföring är ett av de mest expansiva områdena inom digital marknadsföring och därför fortsätter vi att satsa på att utveckla Sveriges bästa tjänster inom bl. a organisk sökmotoroptimering och sponsrade länkar.

För mer information kontakta Henrik Lidroth, VD iProspect Sverige 0761-304402

henrik.lidroth@iprospect.se

iProspect är en fullservicebyrå för digital responsmarknadsföring, vilket inkluderar tjänster inom Sökmotoroptimering (SEO), Sponsrade länkar (SEM/PPC), Affiliatemarknadsföring, Mobil annonsering, Facebook-annonsering, Konverteringsoptimering, Webbanalys och utbildningar inom nämnda områden.

Med en personalstyrka på över 1400 personer och 50 kontor på 38 marknader världen över är iProspect ett av de världsledande företagen inom digital responsmarknadsföring. Detta ger oss en unik position på marknaden som vi strävar efter att både leda och utveckla - precis som vårt valspråk "Digital Performance on a Global scale" säger så är vårt erbjudande globalt på riktigt.