Pressmeddelande -

Pressinbjudan: Resultat från studie om promillehalten på allsvenska arenor presenteras

Onsdagen den 13 april kl 10.00 presenteras satsningen Fotboll utan Fylla och resultatet från den blåsstudie som STAD genomfört i samarbete med fotbollsklubbarna AIK, Djurgården och Hammarby bland 3287 besökare på Tele2 Arena och Friends Arena under fotbollssäsongen 2015.

Fotboll utan Fylla är ett samarbete mellan IQ, STAD (Stockholm förebygger Alkohol- och Drogproblem) och de tre allsvenska klubbarna AIK, Djurgården och Hammarby. Satsningen syftar till att skapa en ännu bättre fotbollsupplevelse genom att jobba med frågor som berör alkoholens roll före, under och efter allsvenska fotbollsmatcher.

Var: Promoter Lounge, ingång VIP-entrén Tele2 Arena

När: Onsdagen den 13 april, klockan 10.00-11.00

Närvarande:
Mikael Ahlerup, vd AIK Fotboll
Henrik Berggren, vd Djurgården Fotboll
Johanna Gripenberg, sektionschef på STAD
Henrik Kindlund, vd Hammarby Fotboll
Juan-Pablo Roa, vd IQ

Vi bjuder på enklare förtäring i samband med pressträffen.

Vänligen anmäl intresse att närvara vid pressträffen senast den 12 april till mats@iq.se.

För ytterligare information:
Mats Mehlberg, pressekreterare IQ, på telefon 0709-160 671 alt mats@iq.se

________________________________________________________________________________________

IQ är en organisation som verkar för en smartare syn på alkohol. IQs verksamhet består av informationsinsatser, rapporter och undersökningar inom aktuella alkoholfrågor samt ett rikstäckande nätverk av aktörer inom alkoholområdet. IQ är ett fristående dotterbolag till Systembolaget. Läs mer på IQ.se.

STAD (Stockholm förebygger alkohol- och drogproblem) grundades år 1995. Organisatoriskt hör STAD till Centrum för psykiatriforskning (CPF), en centrumbildning mellan Stockholms läns landsting och Karolinska Institutet. Läs mer på www.stad.org

• alkohol
  • iq
  • fotboll
  • aik
  • djurgården
  • hammarby

IQ verkar för en smartare syn på alkohol genom information om alkoholens risker och inspiration för ett smart förhållningssätt till alkohol, genom IQ:s nätverk som samlar aktörer och goda exempel inom alkoholområdet samt genom kunskap om aktuella alkoholfrågor. IQ-initiativet är ett fristående dotterbolag till Systembolaget.
Läs mer på IQ.se.