Fly Nordic i samarbete med Sweden Loves

Lågprisflygbolaget och Finnairs helägda dotterbolag, Fly Nordic, blir sponsor och samarbetspartner till Sverigeprofileringsprojektet Sweden Loves. Gemensamma marknadsföringsaktiviteter ska stödja Sweden Loves och få Fly Nordic att synas i Sverige och på plats i Tyskland. Fly Nordic ska fylla sina plan med svenska fotbollsfans och resan går till Tyskland och fotbolls VM 2006. Ombord sjungs det heja-ramsor medan flygvärdar och värdinnor i gult och blått delar ut supporterprylar. Dessutom ska gemensamma aktiviteter på flygplatser och lokalt på plats före och efter Sveriges matcher arrangeras samt tävlingar där man kan vinna en jorden runt resa eller 40 andra ToR biljetter inom Europa. Tomas Ahlsén, Försäljningsdirektör på Fly Nordic säger: "Genom Sweden Loves plattform kan vi effektivt marknadsföra oss brett i ett positivt sammanhang samtidigt som vi bidrar till ett förhoppningsvis framgångsrikt och lyckat sportevent. Jag anser att Sweden Loves grundidé dvs. att marknadsföra Sverige och svenska företag under en enorm folkfest är en alldeles ypperlig idé och jag hoppas att många fler företag tar chansen att samarbeta med projektet". Sweden Loves webbsida är en mötesplats där fotbollsfans kan interagera med varandra, få information om evenemang och händelser på plats nere i Tyskland, biljett-, rese- och stadsguider, tips om boende, restauranger och barer etc. På plats i Tyskland kommer Sweden Loves att arrangera samlingar och fester för alla tillresta svenskar. Projektet ska bidra till att marknadsföra Sverige, svensk fotboll och svenskt näringsliv för att visa världen att Sverige är mycket mer än dalahästar, folkdräkter och evigt mörker. Johan Staël von Holstein, initiativtagare till Sweden Loves, säger; "Jag är otroligt glad att Fly Nordic har fattat idén och de enorma möjligheterna som projektet Sweden Loves utgör. För företag som samarbetar med oss handlar det ju om att få tillgång till en effektiv plattform att synas på. Genom att Fly Nordic tar rygg på Sweden Loves kommer de att på ett enkelt och effektivt sätt kunna göra olika marknadsföringsaktiviteter som inte nödvändigtvis handlar om fotboll utan snarare om att passa på att synas och visa upp sig i ett positivt sammanhang som bevakas av människor och medier över hela världen". För mer information kontakta: Sweden Loves - Johan Stael von Holstein Tel: 0709-70 90 88 eller Therese Mannheimer 0708-721825 E-mail: therese@swedenloves.com www.swedenloves.com Fly Nordic - Tomas Ahlsén Tel: 0735-22 22 41 E-mail: tomas.ahlsen@flynordic.com www.flynordic.com