BraByggare och Ireno samarbetar för att bevara freden i ROT-projekt

Ireno inleder samarbete med BraByggare

Att starta ett renoveringsprojekt kan kännas som en utmaning. Först ska man hitta en bra hantverkare, sedan ska man komma överens om olika delmål och eventuella tilläggsarbeten som kan förändra tidplaner och pris. Det har saknats ett bra verktyg för hantverkarna att hantera det här, men nu inleder BraByggare ett samarbete med Ireno, som förenklar och bevarar freden i projektet.

BraByggare är en digital marknadsplats som hjälper byggföretag att hitta rättt byggprojekt och beställare att hitta bra hantverkare. Beställaren skriver en förfrågan och väljer bland de hantverkare som svarar. Alla medlemsföretag är kvalitetssäkrade och har profilsidor med referenser och omdömen från tidigare kunder. På motsvarande sätt kan hantverkare göra sökningar och få dagliga mejl med nya uppdrag.

Då man hittat varandra kommer Ireno in i bilden och följer renoveringsprojektet från början till slut för att minimera riskerna för missförstånd och konflikter mellan hantverkaren och beställaren.

– BraByggare var en av de första marknadsplatserna för ROT-tjänster och är i dag den enda som fokuserar på ROT. Vår idé och strävan är att tillhandahålla tjänster som gör att den här marknaden fungerar bättre. Med Ireno lägger vi till ytterligare en pusselbit till det, säger Fredrik Minding, vd på BraByggare.

Christopher Toll

Presskontakt Marknadschef +46 70-600 37 01‬