Kristel Schepers förstärker Custodis styrelse

Tidigare SAS-veteranen Kristel Schepers är det nyaste tillskottet i digitala plattformsbolaget Custodis styrelse. Schepers har mångårig strategisk och operativ kommersiell erfarenhet inom bland annat affärsutveckling, marknadsföring och försäljning och kommer bidra till bolagets fortsatta tillväxtresa.

Custodi, som bland annat driver tjänsten Ireno, en digital plattform för hantverkare och bostadsägare i ett renoveringsprojekt, tillkännager att Kristel Schepers väljs in som ny ledamot till styrelsen.

Schepers är civilekonom med mångårig erfarenhet inom affärsutveckling från en mängd olika branscher. På SAS har hon under drygt 12 år bland annat arbetat som direktör inom e-commerce och kundengagemang samt för kundklubben SAS Eurobonus. Hon har även varit internationell affärschef och vice vd på Polarn O. Pyret, samt försäljningschef för Akademibokhandeln. Hon är dessutom medgrundare till detaljhandelsbolagen Refabric Group och CasualSportsbySTHLM.

- Kristel har gedigen erfarenhet från såväl startups som storföretag, samt den tillväxtresa som sker däremellan. Vi ser hennes kommersiella erfarenheter inom affärsutveckling, marknadsföring, försäljning och kommunikation som ett välkommet tillskott till styrelsen och ser fram emot det framtida samarbetet, säger Custodis vd och medgrundare Peter Östling.

Fokus i styrelsearbetet framöver kommer bland annat ligga på att vidareutveckla Custodis tjänst Ireno med strategisk planering för kundengagemang och konvertering, kapitalanskaffning samt vidare partneretableringar.

- Affärspotentialen hos Ireno var en av de första aspekterna som stack ut när jag kom i kontakt med bolaget, säger Schepers. Bolaget befinner sig i en mycket spännande fas och verkar i en relevant och växande bransch, då intresset för hemmet växer sig allt större, något som även syns i det förändrade konsumentbeteendet. Dessutom är Custodi ett bolag med sunda värderingar och för mig attraktivt arbetssätt. Jag ser fram emot att få bidra till att skapa tryggare och mer hållbara affärsrelationer mellan kunder och leverantörer.

Custodis styrelse består sedan tidigare av styrelseordförande Robert Carlén samt ledamöterna Peter Östling, Jesper Zandin, Rickard Tauson och Per Clingweld.
___

Custodi skapar digitala plattformar där kunder och leverantörer kan mötas i temporära affärsrelationer. Bolagets första tjänst, Ireno, hjälper hantverkare och bostadsägare till smidigare renoveringsprocesser, genom att bland annat erbjuda digitala avtal, dokumentation, deponerad ersättning och opartisk granskning. Läs mer på custodi.se och ireno.se.

• custodi
  • ireno
  • bygg
  • startup
  • styrelse
  • digital

Ireno är en digital plattform skapad för att lösa problem för hantverkare och privata bostadsägare och därmed bevara fred i renoveringsprojekt. Ireno drivs av Custodi AB, som grundades 2019 och har sitt säte i Stockholm.

Jesper Zandin

Presskontakt Tf Presskontakt +46 70-772 62 22