Iris bjuder in till integrationsinspiration med Charbél Gabro på Doublecheck Arena i Almedalen

Måndagen den 1 juli kl. 17-19 bjuder Iris in till en öppen integrationsföreläsning med årets talargenombrott Charbél Gabro. Han tar med åhöraren på en sinnrik resa mellan kulturer, livsöden och hårda arbetsmarknadsfakta om hur det är att komma till Sverige som nyanländ. Därefter följer ett samtal med inspirationspanelen.

Föreläsningen håller till på Iris yta på Doublecheck Arena (mittemot Mellangatan 19 på baksidan av Gotlands Konstmuseum). Efter den öppna föreläsningen följer ett samtal med medlemmar ur Iris inspirationspanel som ger konkreta tips i hur man efterlever mångfaldspolicyn på företag.

Charbél är en av Sveriges mest anlitade föreläsare och har arbetat med integrationsfrågor i över 14 år. Han ger åhöraren såväl insikter som minnesvärda kunskapslyft under sin föreläsning och delar för med sig av personliga erfarenheter och upplevelser.

Efter föreläsningen får åhöraren möjlighet att fylla i sin egen handlingsplan till att integrera flera för ett samhälle med ökad integration och minskat utanförskap.

Läs mer om programpunkten här.

Om Charbél Gabro
Han är föreläsaren som berör och utmanar vår tankevärld med målet att sprida kunskap i frågor om mångfald, integration och inkludering.

Under 2018 mottog han priserna Årets talare – Genombrott 2018 och Narrenpriset 2018.

Om Arenan

Almedalen är en plats för utbyte, dialog och möten som bidrar till att utveckla vårt samhälle. För att främja effektivare partnerskap på den offentliga marknaden håller Iris till på Doublecheck Arena mittemot Mellangatan 19 på baksidan av Gotlands Konstmuseum. Läs mer om arenan här.

Läs mer om Iris andra punkter i Almedalen på www.iris.se/mojliggorplats