Delårsrapport för Mindmancer AB (publ) Q4 2015

Delårsrapport för Mindmancer AB (publ) Q4 2015

Mindmancer har nu släppt delårsrapporten för det fjärde kvartalet och du kan läsa den i sin helhet här: Mindmancer Q4 2015.

<!--more-->

Rapporten dyker in i våra nyckeltal för att klargöra hur vi ser på vår abonnemangsportfölj och vilka effekter tillsvidareavtal ger på resultatet.

Om churn-rate och mycket mer finns att läsa i rapporten.

churn_web.png

1 oktober – 31 december 2015
  • Faktureringen ökade till 6,1 MSEK (3,8).
  • Omsättningen ökade till 5,7 MSEK (3,4), varav andelen aktiverat arbete minskat till 0,3 MSEK (0,5).
  • Bruttomarginalen är fortsatt stark och uppgick till 72 procent (75).
  • Rörelseresultatet (EBITDA) uppgick till -0,9 MSEK (-1,7).
  • Resultatet efter skatt uppgick till -2,0 MSEK (-2,6).
  • Mindmancer fick under kvartalet ett nytt patent inom integritetsskyddande kameraövervakning.

Taggar

Du som kund är unik. Du har dina erfarenheter, dina villkor, dina behov. Med spetskompetens inom utveckling och säkerhet är vårt syfte att leverera bevakningen som passar just dig – vare sig det handlar om stöldbegärlig egendom, skadegörelse eller skolbarn.

Hos oss går innovation och integritet hand i hand. Vi på Mindmancer utvecklar aktivt intelligent kamerabevakning och samarbetet med våra partners resulterar i heltäckande säkerhetslösningar.

Vi på Mindmancer levererar en tryggare vardag.