Irisity levererar AI-tjänsten IRIS till Älmhults Kommun

Pressmeddelande   •   Jun 16, 2020 14:49 CEST

Irisity utvecklar marknadsledande videoanalys baserad på avancerad maskininlärning. SaaS tjänsten IRIS ökar effektiviteten i säkerhetssystem utan att inskränka på den personliga integriteten.

IRIS kommer nu installeras vid flera objekt för Älmhults Kommun. Det uppskattade ordervärdet under en femårsperiod är cirka 3,7 MSEK.

- Vi är mycket stolta att Älmhult valt IRIS för sin ansvarsfyllda kamerabevakning där hög precision kombineras med bibehållen personlig integritet, säger: Jonas Andrén, Head of Sales South

Irisitys avancerade AI-analys IRIS är installerat på skyddsobjekt hos såväl privata som offentliga kunder i Sverige och internationellt.

För ytterligare information:

Jonas Andrén, Head of Sales South

E-mail: jonas@irisity.com

Irisity AB (publ) is a leader in intelligent camera surveillance. Using AI and proactive, self-learning algorithms, powered by machine learning, we upgrade both existing and new surveillance cameras and monitoring systems from passive to proactive alarming devices. IRIS™, Irisity’s fully cloud based SaaS solution, turns attention on true events rather than false alarms. Irisity’s high-precision algorithms detect human activity at long distances during all light conditions down to few pixels only.

IRIS™ currently serves a wide range of security applications for hundreds of clients throughout Scandinavia and internationally protecting thousands of security assets.

Irisity AB (publ) är noterat på Nasdaq First North under kortnamn IRIS

The Irisity AB (publ) share IRIS is listed on Nasdaq First North Stockholm, Sweden

Kommentarer (0)

Kommentera