Irisity utser Andreas Höye till ny Chief Financial Officer

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2020 08:00 CEST

Andreas Höye

Andreas Höye kommer närmast från Chalmers Ventures i rollen som Investment Director. Han har också erfarenhet som CFO för VC fonden CISF. Andreas har en MBA från Universitetet i Agder, Kristiansand.

Andreas Höye kommer att ingå i Irisitys ledningsgrupp och rapportera till VD Marcus Bäcklund. I hans roll ingår ansvar för Investor Relations samt ledningsansvar för den löpande verksamheten inom Finance & Administration.

- Jag är mycket glad att kunna välkomna Andreas till Irisity och vår ledningsgrupp. Han tillför god kompetens inom investeringar och finansiell rapportering. Vi ser fram emot hans bidrag till Irisitys fortsatta tillväxt, säger Marcus Bäcklund.

Andreas Höye tillträder sin tjänst i augusti och efterträder Erik Stenberg som på egen begäran valt att sluta.

- Jag vill passa på att tacka Erik Stenberg för hans goda insats och tid med Irisity där vi positionerat bolaget till en internationell AI-aktör, vi önskar Erik all lycka framledes, säger Marcus Bäcklund.

För ytterligare information:

Marcus Bäcklund, CEO

E-mail: marcus@irisity.com

This information is information that Irisity AB (publ) is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation. The information was submitted for publication, through the agency of the contact persons set out above, at 08:00 CET on 9 June 2020.

Irisity AB (publ) is a leader in intelligent camera surveillance. Using AI and proactive, self-learning algorithms, powered by machine learning, we upgrade both existing and new surveillance cameras and monitoring systems from passive to proactive alarming devices. IRIS™, Irisity’s fully cloud based SaaS solution, turns attention on true events rather than false alarms. Irisity’s high-precision algorithms detect human activity at long distances during all light conditions down to few pixels only.

IRIS™ currently serves a wide range of security applications for hundreds of clients throughout Scandinavia and internationally protecting thousands of security assets.

Irisity AB (publ) är noterat på Nasdaq First North under kortnamn IRIS

The Irisity AB (publ) share IRIS is listed on Nasdaq First North Stockholm, Sweden

Kommentarer (0)

Kommentera