Karlstads kommun prisas för säkerhetsarbete

Karlstads kommun prisas för säkerhetsarbete

På torsdagens prisutdelning av Security Awards – säkerhetsbranschens mest prestigefyllda utmärkelse – premierades de personer och organisationer som under året genomfört betydande arbete inom säkerhet. De som kammade hem priset i kategorin Årets Säkerhetsarbete i kommun är Mindmancer-kunden Karlstads kommun.

Tidningen Skydd & Säkerhet vill med utmärkelserna i olika kategorier lyfta fram de goda exempel och det stora engagemang som finns i säkerhetsbranschen. Målsättning är att sätta strålkastarljuset på de företag, lösningar och personer som på olika sätt bidrar till utveckling.

Bland årets pristagare återfinns bland annat Lunds universitet, Sarah Backman från Försvarshögskolan och Karlstads kommun.

Motiveringen Årets Säkerhetsarbete i kommun:

”Karlstads kommun har under de senaste åren gjort stora satsningar på kommunens säkerhet. Nu arbetar de med att effektivisera sina flöden genom centralisering av kamerabevakning och utveckling av sitt Trygghetscenter. Där arbetar poliser sida vid sida med kommunens uppsökande team, brottsofferjouren, säkerhetskoordinatorer från räddningstjänsten och Ungdomar för trygghet.”

Patrik Vikström, säkerhetskoordinator, Karlstads kommun:

”Vi tycker det är jättekul att vinna detta prestigefulla pris för Årets Säkerhetsarbete i Kommun. Vi jobbar brett med säkerhet, och uppskattar vårt samarbete med Mindmancer som hjälper oss att trygga våra skolor”.

Mindmancer skickar sina bästa gratulationer!

Se hela listan här: http://www.securityawards.se/vinnarna-2015/

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mindmancer AB David Giaina, säljchef +46 31 789 40 23 david@mindmancer.se