Gå direkt till innehåll
Mindmancer får stöd upp till kvarts miljon för att undersöka marknaden i norra Irak.

Tillväxtverket har beslutat att bevilja Mindmancer stöd upp till en kvarts miljon kronor för ett affärsutvecklingsprojekt i Irak. Bedömningen var att Mindmancer har förutsättningar för att framgångsrikt genomföra utvecklingsinsatsen vilket ger bolaget en ökad konkurrenskraft.

I norra Irak är säkerhetssituationen bättre än i stora delar av landet, detta trots att fronten mot IS bara är några mil bort. I detta projekt ska vi undersöka möjligheterna för att Mindmancers teknologi kan skydda kritisk infrastruktur och höja effektiviteten i bevakningen.

– Detta är verkligen en helt annan marknad än den vi normalt levererar till. Grunden är ändå densamma. Genom en effektiv bevakning säkerställer vi att rätt resurs är på rätt plats i rätt tid. Då frigörs resurser till annat vilket gör bevakningen lönsam, säger Johnny Berlic VD på Mindmancer AB.

Om projektet

Projektet pågår från mars till oktober 2016 och stödet omfattar en delfinansiering av kostnader till femtio procent av den totala kostnaden upp till tvåhundrafemtiotusen kronor.

Taggar

Du som kund är unik. Du har dina erfarenheter, dina villkor, dina behov. Med spetskompetens inom utveckling och säkerhet är vårt syfte att leverera bevakningen som passar just dig – vare sig det handlar om stöldbegärlig egendom, skadegörelse eller skolbarn.

Hos oss går innovation och integritet hand i hand. Vi på Mindmancer utvecklar aktivt intelligent kamerabevakning och samarbetet med våra partners resulterar i heltäckande säkerhetslösningar.

Vi på Mindmancer levererar en tryggare vardag.