Mindmancer i samarbete med SOS Alarm skyddar Biskopsgården

Mindmancer i samarbete med SOS Alarm skyddar Biskopsgården

SOS Alarm har tillsammans med Mindmancer vunnit Bostadsbolagets upphandling för intelligent kamerabevakning av Biskopsgården.

Biskopsgården är en stadsdel på Hisingen i Göteborg som länge har präglats av hög kriminalitet och otrygga miljöer. Därför fick bostadsområdet redan 2010 tillstånd att ha övervakningskameror för att få bukt med skadegörelse. Kamerabevakningen har varit uppskattad av de boende i området.

– Vi är glada för att ha fått förtroendet att tillsammans med Mindmancer få trygga invånarna i Biskopsgården. Vi vill bidra till att skapa miljöer där invånarna kan känna sig trygga att vistas i. Detta är något som SOS Alarm verkar för; ett tryggare Sverige för alla och att vara navet som skapar trygghet och säkerhet i samhället, säger Jonas Lind, SOS Alarm.

– Vi har tillsammans med SOS Alarm kunnat skapa ett för kunden attraktivt kameraerbjudande som inkluderar intelligent kamerabevakning med hårdvara från Mindmancer samt övervakning från SOS Alarm. Det nya avtalet innebär en stor kostnadsbesparing för det kommunala bostadsbolaget, säger Johnny Berlic, VD på Mindmancer AB.

Mindmancer är SOS Alarms teknologileverantör av intelligent kamerabevakning och avtalet med Biskopsgården gäller till 2018 med option på förlängning fram till 2020.