Mindmancer i samarbete med Svensk BevakningsTjänst

Mindmancer och Svensk BevakningsTjänst blir samarbetspartners.

Vi har höga tillväxtambitioner under 2010 och att bli partner med ett av Sveriges ledande bevakningsföretag är ett viktigt steg i den riktningen, säger Johnny Berlic, VD på Mindmancer.

Mindmancer erbjuder kamerabaserade produkter och tjänster inom bevakning. Vid ett larm får larmcentralen visuell information genom Mindmancers programvara och larmoperatörerna vet därmed med säkerhet varför larmet går. Operatörerna kontrollerar vad som sker och vidtar därefter åtgärder. Det innebär att rätt åtgärd vidtas och garanterat inga falsklarmsutryckningar.

Det nya samarbetsavtalet innebär att Svensk BevakningsTjänst kan ta emot de larm som kommer från Mindmancer. Det innebär också att Svensk BevakningsTjänst kan bredda sina säkerhetserbjudanden med bland annat videokameror.

– Självklart är vi glada för avtalet. Detta stärker våra gemensamma kunderbjudnande genom att leverera teknik och tjänster i den absoluta framkanten. Detta är ett viktigt steg i ”Allt under ett tak” koncepten för Mindmancer, att ge kunden en enkel helhetslösning, säger Johnny Berlic.

Johnny Berlic, VD på Mindmancer AB, 031-303 60 91, 070-848 42 73,

Mindmancer AB utvecklar teknik för kostnadseffektiv bevakning med tonvikt på integritetsskydd och är marknadsledande på aktiv kamerabevakning tilll skolor och byggarbetsplatser i Sverige. Drivkraften är att förebygga brott genom nya innovativa lösningar. Företagets koncept Faktisk Säkerhet förhindrar stölder och skadegörelser redan innan de genomförts.

• Brott, juridik, rättsfrågor