Mindmancer vände 2012 till vinst

Med en omsättning på 18,2 miljoner redovisade Mindmancer en EBIT vinst på 827 tusen kronor. En markant resultatförbättring från 2011 som visade -2,7 miljoner kronor. En sådan utveckling måste väl kännas ganska rolig?

– Det har varit en resa från den första power-pointen och några algoritmer till de första kunderna och deras tålamod medan allt förfinades tills idag, säger Johnny Berlic, VD Mindmancer AB.

– Att vi kommit så här långt är inte bara vårt eget blod och svett utan jag är oerhört tacksam för de första kunder som modigt gav ett ungt företag chansen att visa framfötterna. Sen vill vi tacka alla de som gett oss stöd längst med vägen. Men detta hade aldrig gått utan alla dedikerade medarbetare som sätter kunden i fokus, det är de som förtjänar mest beröm, säger Johnny Berlic.

Så vad har ni satt för mål under 2013?

– Den stora spännande förändringen som sker är att vi börsintroducerar Mindmancer efter sommaren. Processen leds av Remium och marknadsutsikterna ser mycket positiva ut.

Generaldirektivet är att fortsätta och öka den lönsamma tillväxten. Vi har just genomfört vår största satsning någonsin och förstärkt alla kontor samt att vi slår upp portarna i Malmö efter sommaren.

Börsintroduktionen ger oss resurser att satsa mer på teknikutvecklingen för nästa generations larmcentralsnätverk och ta våra tjänster till nästa nivå. Vi vill fortsätta pusha gränserna.

Vårt fokus på nöjda kunder, både partners och slutanvändare, tänker vi inte släppa på. Marknaden växer och då är det viktigt att ha resurser när bevakningslandskapet ritas om.

Vårt mål är att få erbjuda en effektiv bevakning till alla. Vi ska göra för bevakningsbranschen vad Henry Ford gjorde för bilindustrin. Hög kvalité med service till ett pris som alla tjänar på – hur svårt kan det vara, avslutar Johnny Berlic med ett leende.