Mindmancers årsredovisning 2016 har publicerats

VD-kommentar:

Genom det omställnings- och rationaliseringsarbete som inleddes i januari och nu slutförs, förväntas bolaget nå positivt kassaflöde under andra kvartalet. Samtidigt har Mindmancers finansiella ställning avsevärt stärkts och bolaget uppvisar en stark soliditet, likviditet om 19,7 MSEK och eget kapital 9,5 MSEK. Orderingången är fortsatt stabil och ökade 30% under 2016.

Mindmancer står därför starkt såväl operationellt som finansiellt och är väl positionerat inför fortsatt tillväxt under lönsamhet. Vår strategiska ambition är att leda den omfattande digitalisering som nu sker inom bevakningsbranschen. Flera nyrekryteringar sker inom främst R&D och sälj i syfte att öka innovationstakt och försäljning.

Rapporten finns tillgänglig på http://blog.mindmancer.com/sv

Taggar

Mindmancer AB (publ) utvecklar och levererar patenterad intelligent kamerateknologi. Med spetskompetens inom utveckling och säkerhet skräddarsyr Mindmancer bevakningen för allt från stöldbegärlig egendom, skadegörelse till skolbarn. Tillsammans med våra partners levererar vi integrerade heltäckande säkerhetslösningar.

Denna information är sådan information som Mindmancer AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning, lagen om värdepappersmarknaden och lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg.
This information is information that Mindmancer AB (publ) is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation, the Securities Markets Act and the Financial Instruments Trading Act. The information was submitted for publication through the agency of the contact person set out above.Certified Advisor: Remium Nordic AB • +46 8 454 32 00 • www.remium.se

SECURITY BEYOND HUMAN INTELLIGENCE

Irisity AB (publ) is a leader in intelligent camera surveillance. We develop deep learning powered algorithms upgrading both existing and new surveillance cameras and security systems into proactive intelligent devices. IRIS™, our fully cloud or edge-based SaaS solution, detect unwanted activity and behavior in real time with high precision at long distances.

Staying at the forefront of technology advancements we continue developing agile algorithms providing the best possible security solutions for clients worldwide.

Irisity AB (publ)
Lindholmspiren 7