Lärare på kursen är Robert Elm och Marcus Weiland.

Ny chans att gå kursen Affärsdesign med Artificiell Intelligens

Första kursomgången av Affärsdesign med Artificiell Intelligens fick högsta betyg av deltagarna. Nu vill fler gå, så vi kör en kursomgång till 21-22 november. Kursen gör AI-digitaliseringens konsekvenser tydliga för dig och din verksamhet. Tillsammans med Marcus Weiland, strateg och grundare av Curiative AB, har vi utvecklat en kurs med praktiska verktyg för att identifiera möjligheter och dra nytta av AI med kunden i fokus.

"Kursen var en riktig ögonöppnare. Fokus på affärsnytta. Mycket kunniga lärare. Nya begrepp förklarades med stor inlevelse och många olika exempel. Gruppövningarna kändes som skarp affärsutveckling. Hade jag varit mellan jobb hade jag övervägt starta bolag med den datastrategi och produktidé vi arbetade fram tillsammans. Rekommenderas!" - Stefan, Infospread

Denna 2-dagarskursen ger en kickstart och inspiration för att digitalisera din affär med hjälp av Artificiell Intelligens (AI). Kursen är för dig som vill få snabb koll på hur din organisation kan utvecklas i takt med digitaliseringen och AI-vågen. Ta tillfället att snabbt göra AI-digitaliseringens konsekvenser tydliga för dig och din verksamhet. Vi lyfter blicken och inspireras av de senaste trenderna och de främsta utmanarna för att sedan landa i enkla verktyg som förnyar dig och din affär med kunden i fokus.

Digitalisering och AI handlar inte enbart om teknologi utan framförallt om att skapa en maximal kundupplevelse. Den insikten är avgörande inom modern affärsutveckling. De företag som börjat bli ”AI digitala” kommer att ha ett enormt försprång och de som saknar en AI-strategi kommer inte kunna hänga med i matchen. Att förstå hur förändringen från analogt till digitalt påverkar din affär är en överlevnadsfråga.

Lärare på kursen är Marcus Weiland och Robert Elm

Marcus Weiland programmerade sin första artificiella intelligens (ett neuralt nätverk) 1998. 2005 vann han en robottävling på KTH där han även undervisade. Vid sidan om styrelseuppdrag och arbete som strategichef driver Marcus sitt eget bolag, Curiative AB, som fokuserar på att höja Sveriges AI-kompetens.

Robert Elm har arbetat ett flertal år inom Scania, ABB och Bombardier samt nya tillväxtbolag med att leda digitala transformationsprogram som affärsmodellinnovatör och affärsarkitekt. Robert är passionerad att hjälpa entreprenörer, ledare, rebeller och organisationer att upptäcka sin affärsmodell och utforma sin framtida strategi.

Läs mer om kursen Affärsdesign med Artificiell Intelligens

Taggar