Rymdbolaget I.S.A.A.C., här med grundaren, rymddesignern Cecilia Hertz, kommer med medgrundarna Mattias Hansson, VD, och Sveriges förste astronaut Christer Fuglesang, till Båstad 22/7 för att berätta om hur du kan investera i rymden.

Möt I.S.A.A.C. i Båstad: TJÄNA PÅ ATT INVESTERA I RYMDEN

Nya svenska rymdföretaget I.S.A.A.C., med grundare astronauten Christer Fuglesang, och kända näringslivsprofilen Hélène Barnekow på ägarlistan, ger äntligen fler möjlighet att göra en framtidssäkrad investering i den starkt framväxande rymd-industrin. Under tennisveckan i Båstad kan du möte I.S.A.A.C., lära dig om rymden och välja om du vill vara med och investera.

Lördag 22 juli klockan 10.00-11.00, på scenen framför hotell Skansen i Båstad, under finalhelgen i Nordea Open. Där kommer du att få den information som krävs för ditt första rymd-beslut. Förutom en uppdatering från rymdindustrin kommer alla att ges möjlighet att investera i rymden. Det är en timme som du kan placera tryggt under kontot ”framtidssäkring”. www.nordeaopen.se/studio

--Det är nya spännande tider i rymdbranschen nu. Samtidigt som världsekonomin haltar så finns det utmärkta tillfällen att bli en del av den boomande rymdindustrin genom att vara med och satsa på I.S.A.A.C., säger Mattias Hansson, VD och medgrundare till I.S.A.A.C. (International Space Asset Acceleration Company AB).

I.S.A.A.C. har rönt uppmärksamhet under sitt första aktiva år i sina samarbeten med Koenigsegg, Jernkontoret, Stena Fastigheter, Peace Parks, NREP, STUA och Stilride. I höst fortsätter arbetet, bl.a. med eldrivna svenska världssensationen CAKE. Och I.S.A.A.C. arbetar huvudsakligen med att hjälpa bolagen utveckla sin befintliga affär med hjälp av ny rymd-kunskap (teknik, material, etc, etc).

Under senaste året har I.S.A.A.C. också börjat utveckla en AI-driven rymd-databas som avser bli världsledande för att mer pricksäkert kunna finna och ta rymdkunskap till jorden.

Nu öppnar I.S.A.A.C. för fler investerare att vara med och ta bolaget till nästa nivå.

På scen i Båstad: Mattias Hansson i samtal med astronaut Christer Fuglesang, samt gäster. Efteråt ges möjlighet för tid till samtal med Christer och Mattias, om hur du kan involvera dig i I.S.A.A.C.

--Kombinationen rymdkunskap, AI och affärsutveckling är tveklöst otroligt spännande och möjligheterna till synes lika oändliga som universum. I.S.A.A.C. paketerar detta erbjudande på ett lättillgängligt och aptitretande sätt. Jag hoppas fler vill vara med på resan, säger Christer Fuglesang.

Den grundläggande öppenheten som präglar rymd-branschen globalt är nu även här.

--Alla är välkomna och inte minst hoppas jag få se fler kvinnor våga investera i rymd-nära industrier. I.S.A.A.C. är en perfekt ”soft launch” till en snabbt växande rymdindustri, säger medgrundaren, rymddesignern Cecilia Hertz, med mer än 20 års professionell erfarenhet i rymdindustrin.

Partnerbolaget Imitera är på plats under denna sommarmorgon i Båstad, och tar dig med – om du vågar! – på en resa till Mars, genom sin smarta VR-satsning MarsQuest (guidad av Christer Fuglesang). Från Båstad till Mars på två minuter. Det är gratis, det är hisnande, det är skoj!

O.S.A.: Säkra reserverad stol! För personlig inbjudan till 22/7, skicka intresseanmälan snarast till info@i-s-a-a-c.com. OBS! Begränsat antal sittplatser, obegränsat (nästan!) med ståplatser.

P.S. Smygstarta med I.S.A.A.C. i podden TALK, från Nordea Private Banking: https://talk.nordea.se/privatebanking/blickar-mot-stjarnorna/

Kontakt: Mattias Hansson, VD, mattias@i-s-a-a-c.com tel. +467350000001 Håll dig uppdaterad: www.mynewsdesk.com/se/isaac

Området ”space-tech” förväntas omsätta +1 (en) trillion USD innan år 2040. Och Sverige vill vara med. Därför startar nu rymddesignern Cecilia Hertz företaget I.S.A.A.C. med entreprenören Mattias Hansson. Astronaut Christer Fuglesang är också med från start. I.S.A.A.C. söker företag som vill affärsutvecklas och vara med på den spännande resan när ”oldspace” - med raketfart - blir till snabbväxande ”newspace”.