Tor Blomqvist tar med sin rymdkunskap till svenska I.S.A.A.C., där han är ny Space Innovation Manager.

Rymdföretaget I.S.A.A.C. nyanställer och fortsätter satsa mot stjärnorna

I.S.A.A.C. ERBJUDER RYMDINNOVATION TILL ALLA SVENSKA FÖRETAG

Förutom en rymddesigner, en rymdentreprenör och en astronaut (Christer Fuglesang) stärker ISAAC nu upp teamet med en Space Innovation Manager, för att kunna ta hand om fler kunder när intresset för rymden nu ökar i raketfart.

Det är svårt att komma ifrån rymden dessa dagar. Nyheter och medier fylls av nyheter kring det som alltid fascinerat oss mest - rymden, och dess oändliga möjligheter. Människan är av naturen nyfiken och vi nöjer oss inte med mindre än att veta vad som finns mer att upptäcka. När nu medlen och tekniken för att upptäcka mer i rymden blivit både billigare och mer lättillgängliga, spås rymdindustrin växa kraftigt. Flera källor (Morgan Stanley, McKinsey, etc) visar på en förväntad årlig omsättning om minst 1 billion US dollar i rymdindustrin inom tio år.

Uppmärksammade svenska rymdföretaget I.S.A.A.C. arbetar med att hjälpa företag på jorden dra nytta av avancerad och affärsnyttig kunskap från rymden, genom att mäkla rätt rymdkunskap med företagens verkliga utmaningar och behov.

Efter en snabb och effektiv online-process som borrar på innovations-djupet får I.S.A.A.C.:s kunder förslag på (ofta dold) rymdkunskap som drastiskt kan förbättra kundernas affärsmöjligheter på allt mer konkurrensutsatta marknader. I.S.A.A.C. har ett nära samarbete med den europeiska rymdorganisationen ESA och bygger just nu sin egen AI-genrererade databaslösning för att ytterligare stärka upp träffsäkerheten när det gäller tat para rätt rymdkunskap med rätt behov.

På kundlistan finns bland annat Stena Fastigheter, Koenigsegg, Jernkontoret, NREP, Stilride, CAKE, Stua (Sörmlands turismutveckling) och Nelson Mandela-grundade Peace Parks Foundation.

-- Det är häpnadsväckande hur enkelt det är för företag och organisationer att närma sig rymden med vår metod. Få torde ha råd att våga låta bli, säger Mattias Hansson, medgrundare och VD för I.S.A.A.C. AB.

Nu stärker I.S.A.A.C. upp sitt team i Stockholm med ytterligare en Space Innovation Manager, för att möta kundernas behov och en ökad efterfrågan från företag och organisationer att på ett smart och effektivt kunna dra nytta av rymden.

-- Jag ser fram emot att kunna använda min rymdkunskap parat med min mångåriga erfarenhet att arbeta med service när jag nu blir en del av det omtalade I.S.A.A.C.-teamet, säger nytillskottet Tor Blomqvist.

Tor Blomqvist har en Master från Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU) i Uppsala och har mest ägnat sig åt det han kallar astro-agronomi, läran om mat och dryck och dess försörjning i rymden. Tor delar sin tid mellan I.S.A.A.C. och uppdrag som forskare vid tyska rymdorganisationen DLR (Deutches Centrum für Luft- und Raumfart).

De som är intresserade av att veta mer om hur rymden skulle kunna hjälpa just Dig och Er är välkomna att höra av sig direkt till Tor.

Rymden kommer att hända. Det står helt klart. Och du är välkommen, att med I.S.A.A.C., få hoppa på en effektiv instegs-raket.

—————

Du kan snabbt och enkelt komma i kontakt med Tor Blomqvist här: <tor@i-s-a-a-c.com> +46(0)737-227741

För mer information om I.S.A.A.C., vänligen kontakta: <info@i-s-a-a-c.com> +46(0)735-000001

./.

Området ”space-tech” förväntas omsätta +1 (en) trillion USD innan år 2040. Och Sverige vill vara med. Därför startar nu rymddesignern Cecilia Hertz företaget I.S.A.A.C. med entreprenören Mattias Hansson. Astronaut Christer Fuglesang är också med från start. I.S.A.A.C. söker företag som vill affärsutvecklas och vara med på den spännande resan när ”oldspace” - med raketfart - blir till snabbväxande ”newspace”.