Kommuniké från årsstämma 2021 samt konstituerande styrelsemöte

Kommuniké från årsstämma 2021 samt konstituerande styrelsemöte

IsoTimber Holding AB (publ), 556748-4679, höll sin årsstämma den 21 juni 2021. På grund av pandemin genomfördes stämman utan fysisk närvaro och aktieägarna fick utöva sin rösträtt per post. Trots restriktionerna noterades att mer än 65 % av aktieägarnas rösträtter representerades vid stämman, vilket styrelsen är nöjd med under rådande omständigheter. En särskilt glädjande nyhet från stämman var att Ulrika Öst valdes till ny styrelseledamot.

Med tanke på planen att notera bolaget 2022 och då hållbarhet är ett av bolagets absolut viktigaste fokusområden, så ser styrelsen väldigt positivt på att Ulrika Öst valts in som ny ledamot till styrelsen. Ulrika är till vardags koncernredovisningschef hos SkiStar AB och har nyligen tillträtt som styrelseordförande i ArifiQ Development AB. Hon har över 15 års erfarenhet av revision i framförallt börsnoterade bolag men har även gedigen erfarenhet av att arbeta med startup-bolag. Ulrika var, under sin tid som revisor, bland annat kontorschef på PwC i Östersund. Ulrika har även arbetat som rådgivare i hållbarhetsfrågor och kring hållbarhetsrapportering och kommer att kunna bidra med ett nytt perspektiv i styrelsearbetet kring dessa frågor. Omval skedde av ledamöterna Elisabeth Westberg, Janina Östling, Stefan Andersson och Mikael Östling.

Styrelsen vill varmt tacka Atle Silfvenius för ett gott samarbete under sitt mångåriga uppdrag som ledamot, och ser gärna att samverkan tas upp igen i någon form kopplat till bolagets expansion på den norska marknaden. Vidare meddelar styrelsen att Bo Unéus inte valdes till ledamot vid denna stämma. Man har i samsyn kommit fram till att ett framtida gott samarbete sker mest effektivt närmare en expansionsfas på den tyska marknaden, där hans breda erfarenhet och starka nätverk kommer att vara mycket värdefullt. Styrelsen är stärkta av både Silfvenius och Unéus starka tro på produkten och bolagets potential.

Vid det konstituerande styrelsemötet, 22 juni 2021, gav styrelsen Janina Östling förnyat förtroende gällande uppdraget som styrelsens ordförande.

Fullständig information om årsstämmans beslut, med protokoll samt underlag, återfinns på hemsidan här:

Det kan noteras att utöver dagordningen enligt bolagsordningen, bemyndigades styrelsen att besluta om nyemission/er inom ramen för bolagsordningens aktiekapitalgränser enligt förslag till årsstämman. Alla beslut fattades med den majoritet som krävdes.

Styrelsen tackar för deltagandet på stämman och för fortsatt förtroende.

IsoTimber Holding AB (publ),