Kommuniké från årsstämma 2024 samt konstituerande styrelsemöte

IsoTimber Holding AB (publ), 556748-4679, höll sin årsstämma den 8 mars 2024. Stämman ägde rum i Östersund med ett rösträttsdeltagande på drygt 56 %. Samtliga beslut har fattats med erforderlig majoritet och i enlighet med inför stämman framlagda förslag.

Bolagsstämman fastställde resultat- och balansräkningen enligt framlagd årsredovisning. Nettoomsättningen uppgick till 12,1 MSEK (16,9 MSEK) och resultatet efter finansiella poster blev -3,7 MSEK (-1,6 MSEK). Vidare beslutade stämman i enlighet med styrelsens framlagda förslag, samt att ge styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret.

För tiden intill nästa årsstämma beslutades omval av ledamöterna Knut Pedersen och Ulrika Öst. Douglas Bjelkström valdes in som ny styrelseledamot. Styrelsen tackar avgående ledamöter för ett väl utfört uppdrag.

Vid det efterföljande konstituerande styrelsemötet, 20 mars 2024, valdes Knut Pedersen till uppdraget som styrelsens ordförande.

Det kan noteras att styrelsen bemyndigades att besluta om nyemission/er inom ramen för bolagsordningens aktiekapitalgränser, med eller utan företrädesrätt, enligt förslag till årsstämman. Beslutet fattades med erforderlig majoritet.

Fullständig information om årsstämmans beslut, med protokoll samt underlag, återfinns på bolagets hemsida här:

Godkänd årsredovisning med revisionsberättelse finns också tillgängliga på samma sida.

Styrelsen tackar för deltagandet på stämman och för fortsatt förtroende.

IsoTimber Holding AB (publ),