IsoTimber vinnare av Årets hållbara företag på Guldgalan!

IsoTimber vinnare av Årets hållbara företag på Guldgalan!

IsoTimber mottog priset som Årets Hållbara Företag vid Guldgalan 2023. Vid årets upplaga av Guldgalan har juryn lagt fokus på cirkulär ekonomi, ett område som är en grundpelare i IsoTimbers verksamhet. Alla anställda är fantastiskt glada och stolta över utmärkelsen.

”Yes, vi vann!" säger Janina Östling, hållbarhetsansvarig och styrelseordförande. "Vi är alla superglada att få ta emot den här utmärkelsen. Särskilt i år när fokus ligger på cirkulär ekonomi.”Vidare uttrycker hon att det stärker alla kollegor att få utmärkelsen som delades ut den 9 november 2023. ”Vi är alla så engagerade att vidareutveckla produkten och tillverkningen så att den blir än mer resurseffektiv och långsiktigt hållbar. Det känns väldigt värdefullt för oss att bli bekräftade i vår strävan.”

”Jag vill tacka alla finalister och nominerade i denna kategori för att ni likt oss jobbar aktivt för en hållbar cirkulär ekonomi. Jag hoppas att det här priset kan inspirera andra företag!” säger Douglas Bjelkström, VD.

IsoTimber riktar ett stort tack till Länsförsäkringar Jämtland och Jämtkraft som står bakom priset. Det är viktigt att hållbarhetsfrågor lyfts brett i samhället och extra roligt när de får en guldglans riktade på sig.

Douglas Bjelkström, VD