Stefan Bojgren

Ny Försäljningschef Bygg - Stefan Bojgren

Vi kan med glädje meddela att vi har anställt Stefan Bojgren som Försäljningschef Bygg på Säljavdelningen.

Stefan är byggnadsingenjör och kommer närmast från en tjänst som VD samt Försäljningschef på Wellplast AB. Tidigare har han också arbetat med affärs- och verksamhetsutveckling på BEWI Group. Stefan tillträdde tjänsten den 2 januari 2018 och rapporterar till Johan Bergström, Försäljningsdirektör.

Vi vill passa på att välkomna Stefan till ISOVER och önska honom lycka till i sin nya befattning!

Ni når Stefan enligt följande:
stefan.bojgren@saint-gobain.com

Er lokala Distriktschef finns alltid tillgänglig. Se alla kontaktuppgifter här.

Läs gärna vår lilla intervju med Stefan här nedan

Vad jobbar du med?
Mitt arbete går ut på att utveckla, stötta och leda kollegorna i teamet så att de får de bästa förutsättningarna att bli branschens bästa samarbetspartner för återförsäljare, entreprenörer, föreskrivande led och arkitekter. Vi på ISOVER säljer inte bara produkter vi säljer helhetslösningar för kunden, energieffektiva lösningar som förenklar, effektiviserar och kvalitetssäkrar kundens byggprocess.

En annan viktig uppgift för mig, vilken också är något jag brinner extremt mycket för, är att få arbeta nära kunden för att förstå deras utmaningar och behov och utveckla lösningar för dem, lösningar som gör att vi växer, utvecklas och tjänar mer pengar tillsammans. Min erfarenhet visar att detta bygger starka och långsiktiga relationer som håller i med och motgång.

Varför ISOVER?
Jag har sedan många år varit både kund och leverantör till ISOVER, men även till Saint-Gobains familjemedlem Weber. Jag har alltid upplevt Saint-Gobain som en stark partner som fokuserar på lösningsorienterad försäljning med inriktning på energieffektiva och trygga systemlösningar. Eftersom jag har samma värderingar och synsätt så fanns det ingen tvekan när möjligheten att få arbeta med detta team kom upp.

Vilka förväntningar har du på jobbet?
Att få vårda och vidareutveckla de starka relationerna som finns med kunderna och att få utvecklas tillsammans med teamet och de andra avdelningarna inom ISOVER. Vi är många avdelningar som samverkar för att ge kunderna det där lilla extra som gör att de blir ledande i sitt led.

ISOVER är en av familjemedlemmarna i Saint-Gobain och det finns otroligt många gemensamma nämnare mellan flera av varumärkena. Jag har stora förväntningar på att få arbeta med dessa och få utveckla nya spännande system och helhetslösningar för våra kunder.

Hur upplever du ISOVER hittills?
Ett fantastiskt gäng med otroligt mycket erfarenhet och driv mot utveckling. Det sitter mycket historia och nostalgi i väggarna, men det andas ungdom och framåtanda i korridorerna, vilket är en svårslagen kombination.

Att vi sedan har likasinnade familjemedlemmar inom Saint-Gobain försämrar inte känslan och framåtandan.