Vårt populära beräkningsprogram ISOVER IsoDim®  – nu enligt AMA VVS & Kyl 16

Vårt populära beräkningsprogram ISOVER IsoDim® – nu enligt AMA VVS & Kyl 16

ISOVERs beräkningsprogram IsoDim® för teknisk isolering är nu anpassat till den senaste AMA-versionen, AMA VVS & Kyl 16, samt även RA VVS & Kyl 16.

Programmet finns i två versioner, Windows-versionen som kan installeras på datorer samt online-versionen som körs direkt via ISOVERs hemsida för datorer och läsplattor.

Båda versionerna är givetvis gratis och respektive version har sina fördelar. Online-versionen är alltid lättillgänglig, medan Windows-versionen ger lite fler möjligheter som t.ex. att du kan skapa din egen databas med olika isolermaterial och även spara ner de beräkningar som skapas i programmet.

Beskrivningstexter för termisk isolering av installationer, enligt AMA VVS & Kyl 16, finns med under fliken AMA VVS vilket gör det enkelt att föreskriva rätt isolering.

Vid beräkningar på rörinstallationer visas tabell RA RB/1, och du kan då enkelt se var beräkningen hamnar i förhållande till isoleringsnivåerna A, B och C.

Mer information om programmen finner du här!