WeatherProtect erbjuder isolering, väderskydd och vindskydd i ett

WeatherProtect- Väderskyddad fasad under renovering eller nybyggnation

Den kalla och fuktiga årstiden med väderförhållanden som regn, snö, blåst eller extrem kyla kan ställa till stora problem med fukt på byggarbetsplatsen. ISOVER WeatherProtect är ett effektivt fasadisolersystem som erbjuder isolering, väderskydd och vindskydd i ett.

Byggen pågår utomhus året runt vilket kan ställa till stora problem med fukt. Med väderskydd minimerar man störningar orsakade av denna typ av väderförhållanden men det är ofta förknippat med en betydande kostnad. Med ISOVER WeatherProtect får man isolering, väderskydd och vindsskydd i ett. Där är själva isoleringsmaterialet utformat så att det står emot väder och vind utan att behöva ett extra väderskydd. Det är ett effektivt fasadisolersystem med rationell och vädersäkrad montering. Isoleringslösningen har en exponeringstid på upp till 6 månader och är lämplig för både nyproduktion och renovering. Det innebär att man kan rationalisera byggprocessen genom att starta uttorkning och invändig komplettering omedelbart efter montering utan att behöva invänta att fasadbeklädnaden kommer upp.