Falu kommun väljer ISS

ISS har vunnit ytterligare en upphandling avseende lokalvård vid ett antal kommunala förskolor och grundskolor, denna gång inom Falu kommun. Uppdraget vanns enligt mervärdesmetoden, vilket innebär att ISS uppfyllde alla de kvalitetskriterier som efterfrågades i upphandlingen.

Avtalet, som värderas till totalt tio miljoner kronor, bekräftar ISS position som den största tjänsteleverantören till den offentliga sektorn i Sverige.

Uppdraget omfattar 16 förskolor och 11 grundskolor inklusive fritidshem inom det geografiska området, där Svärdsjö, Linghed, Enviken, Danholm, Sundborn, Grycksbo, Sågmyra och Bjursås ingår och som utgör cirka en fjärdedel av Falu kommun.

Idag sköts uppdraget till största delen av kommunen i egen regi och omfattar daglig städning, storstädning, höghöjdsstädning, golvvård och allergistädning.

ISS har gedigen erfarenhet och kompetens inom alla dessa områden

-       Vi är mycket glada att Falu kommun har valt oss som leverantör. Det är extra roligt att vi vann utvärderingen enligt ”mervärdesmetoden”, där inte enbart priset har betydelse. Som tjänsteleverantör till kommunerna har vi lång erfarenhet och ser fram emot ett utvecklande samarbete, säger Måns Svensson affärsområdeschef ISS.

-       Vi är övertygande om att ISS har den kompetens och erfarenhet som krävs för uppdraget. Och vi uppskattar särskilt att extra kraft kommer att läggas på kvalitetsarbetet i leveransen, något som bådar gott för vårt samarbete. Vi är också övertygade om att detta kommer att bli en kostnadseffektiv lösning, säger Jonatan Block, skolchef i Falu kommun.

• falu kommun
  • falun
  • städning
  • mervärdesmetoden
  • kvalitetskriterier
  • svärdsjö
  • linghed
  • enviken
  • danholm
  • sundborn
  • grycksbo
  • sågmyra bjursås
  • sudnborn
  • sågmyra
  • bjursås
  • måns svensson
  • jonatan block
  • tjänsteleverantör

• Dalarna

ISS Facility Services är Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 12 000 medarbetare i Sverige och 44 000 medarbetare i Norden. Svensk omsättning är 5 miljarder SEK och kommer från en mängd tjänsteområden som bl a facility management, transporttjänster, mat och dryck, kontorstjänster, fastighetstjänster och städtjänster. IFS, Integrated Facility Services, är ISS unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S som ägs av EQT och Goldman Sachs. Koncernen har över 530 000 anställda i mer än 50 länder, vilket gör oss till världens fjärde största privata arbetsgivare. www.se.issworld.com.