ISS utökar samarbetet med Locum – levererar fastighetstekniska tjänster till Norrtälje sjukhus

ISS Facility Services stärker sin position ytterligare inom sjukvården och vinner Locums upphandling av fastighetstekniska servicetjänster till Norrtälje sjukhus. Upphandlingen som utvärderats främst på kvalitet, vanns i stark konkurrens med övriga tunga teknikaktörer.

Avtalet med Locum avser drift- och funktionsentreprenad samt fastighetstekniska servicetjänster på Norrtälje sjukhus. Samarbetet startar den 1 december 2013 och löper i fem år med möjlighet till förlängning i ytterligare tre år.

– I en unik upphandling där utvärderingsmodellen byggde till 80 procent på kvalitet, är vi stolta över att Locum valt att utöka samarbetet med oss, säger Karin Stålhandske, affärsområdeschef för Teknik & Energitjänster på ISS. Vi har sedan ett par år satsat hårt på att utveckla fastighetstjänster med fokus på hög kvalitet, förebyggande arbete, hög teknisk kompetens och effektiv kommunikation. Affären är ett kvitto på att våra satsningar ger resultat.

– Vi har ett gott samarbete med ISS sedan tidigare på andra drift -och skötselentreprenader där de visar sig ha den kompetens och kunskap vi efterfrågar. Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete, säger Marie Boestad, fastighetsdirektör på Locum.

För ytterligare information, kontakta
Marie Boestad, fastighetsdirektör, Locum, marie.boestad@locum.se, 08-123 170 42

• energitjänster
  • tekniktjänster
  • teknik- och energitjänster
  • fastighetstekniska tjänster
  • funktionsentreprenad
  • driftentreprenad
  • drift- och funktionsentreprenad
  • locum ab
  • stockholms läns landsting
  • locum
  • förvaltning
  • fastighetsförvaltning
  • fastighet
  • norrtälje sjukhus
  • karin stålhandske

ISS Facility Services är Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 11 000 medarbetare i Sverige och 44 000 medarbetare i Norden. Svensk omsättning är ca 5 miljarder SEK och kommer från en mängd tjänsteområden som bl a facility management, mat och dryck, kontorstjänster, fastighetstjänster och städtjänster. IFS, Integrated Facility Services, är ISS unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal. ISS Facility Services AB ingår i ISS A/S som ägs av bl a EQT. Koncernen har över 530 000 anställda i mer än 50 länder, vilket gör oss till världens fjärde största privata arbetsgivare. www.se.issworld.com.

Locum AB är en av Sveriges större fastighetsförvaltare med ett fastighetsbestånd på cirka 2,1 miljoner kvadratmeter lokaler i Stockholms län. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i länet. Locum AB ägs av Stockholms läns landsting. Locum förvaltar och utvecklar ändamålsenliga lokaler för vårdgivare i Stockholms län. http://www.locum.se