Anders Lindbom från Auto-Centrum (t.h.) skakar hand med Jahn-Hardy ”JH” Skoog vid leveransen av de sex bilarna till JH Spårservice. Till vänster väntar Tobias Högkvist, Jimmy Nilsson och Mikael Karlsson ivrigt på att få sätta sig i nyförvärven.

På spåret med sex nya Isuzu D-Max

Isuzu D-Max förutsättning för att tågen ska gå

På ett eller annat vis är vi alla beroende av att tågen går i tid. JH Spårservice AB är ett företag som arbetar med att lägga räls och hålla den i skick. Deras arbete kommer nu att underlättas av de sex nya Isuzu D-Max som de köpt av Auto-Centrum i Västerås.

Järnväg är en viktig del av våra transporter och hjälper oss att resa eller få varor fraktade från A till B. Men som all annan infrastruktur måste järnvägen underhållas för att fungera. JH Spårservice i Hallstahammar är som namnet antyder verksamma i att lägga och underhålla järnvägsräls och signalsystem.

Vid Auto-Centrum i Västerås går ”JH himself” runt sina sex nya firmabilar, granskar och kommenterar tillsammans med tre av sina medarbetare. Han ser rätt nöjd ut.

– Tidigare har vi åkt allt möjligt. Det har varit Chevor, VW Caddy och annat. Det här är våra första Isuzu, säger Jahn-Hardy Skoog.

Anders Lindbom är ansvarig säljare hos Auto-Centrum – ett företag som helt koncentrerar sig på yrkesfordon. Från tunga lastbilar till transportfordon upp till 3,5 ton. Lite av en spegling av Isuzus egen affärsidé.

– Det är sex identiska Isuzu D-Max Crew Cab Kuro, säger Anders. De har fått Isuzus flakkåpor och GSM-styrd dieselvärmare monterade på PDI i hamnen. Här på Auto-Centrum har vi monterat LED-ljus-ramp, vinterhjul på aluminiumfälg och gjort leveransservice.

– Affären är typisk för oss. Företag som behöver stryktåliga och samtidigt komfortabla arbetsfordon med bra driftsekonomi väljer allt oftare Isuzu D-Max, säger Gustav Freij, varumärkesdirektör på Isuzu Sverige.

Per Håkansson

Presskontakt Varumärkesdirektör Isuzu Sverige 040-6184937
Jonas Lif

Presskontakt Marknadschef +46739204947

Isuzu ska bli Sveriges snabbast växande pickup-märke

Isuzu Sverige AB är generalagent för Isuzu D-Max pickuper i Sverige. Företaget är ett helägt dotterbolag till International Motors Nordic AB, som via dotterbolaget Subaru Nordic AB även är generalagent för Subaru i Sverige, Finland, Danmark, Estland, Lettland och Litauen. IM Nordic förvärvade Isuzu Sverige 1 december 2015.

Isuzu Sverige
Starrvägen 15