Ulrika Wergens ny Head of Sales för IT-Total

Ulrika Wergens är ny säljchef för IT-Total från och med 1 mars 2021. Hon tar dessutom plats i bolagets ledningsgrupp. Ulrika har gedigen erfarenhet från IT-branschen och har varit tillförordnad säljchef sedan 1 dec 2020.

1 mars tar Ulrika Wergens över rollen som Head of Sales på IT-Total där Ulrika ingår i bolagets ledningsgrupp.

Ulrika har arbetat med tjänsteförsäljning och utveckling i ledande positioner i IT-branschen under många år på bolag som Tieto, Telecomputing och Atea.

Ulrika Wergens1

IT-total skall vara en aktör och partner som är en utmanare på den svenska IT-marknaden. Vi sticker ut med vårt engagemang och vår närhet till våra kunder men även genom vårt unika säkerhetserbjudande. Vår ambition är att vara en stark och långsiktig IT-partner inom drift av hybrid cloud, digitalisering och cybersäkerhet – alltid med kunden i fokus säger Ulrika Wergens.

- Ulrika har gjort ett fantastiskt arbete med att på kort tid strukturera och öka vår försäljning av managerade tjänster. Jag är glad över att hon ska leda vår säljorganisation i den resa vi påbörjat mot att sälja mer av managerade tjänster. Ulrika känner bolaget, hon har den kompetens och erfarenhet som krävs för att stötta våra säljare i att hjälpa våra kunder att göra det bästa valet i deras digitaliseringsresa, säger Michael Nilsson, VD IT-Total.

För mer information kontakta:

Michael Nilsson, VD, IT-Total
+ 46 73 438 21 27 michael.nilsson@it-total.se

• Utnämningar

Vi bryr oss om säker IT. Jättemycket. Så att du kan fokusera på det du bryr dig om.

Vår affärsidé är att leverera tjänster på ett säkert sätt för att hjälpa våra kunder i deras digitaliseringsresa. Vi är där oavsett om du är i behov av en lokal lösning, en hybridlösning, en molntjänst eller en partner för komplett och säker IT-drift.

Vår personal är säkerhetsprövad och utgår från säkerhetsklassade lokaler och datahallar i Sverige.

Therese Falkbåge

Presskontakt Marknadschef 072 307 91 12