Itello-kunder valbara i ITP-upphandlingen

I slutet av förra veckan tillkännagavs vilka försäkringsbolag som får förvalta tjänstepensionen ITP för privattjänstemän under de närmsta fem åren. Svenskt Näringsliv och PTK gjorde AMF valbara inom traditionell förvaltning och fondförsärking samt Swedbank valbart inom fondförsäkring.

AMF och Swedbank är två av våra kunder som alltså fick fortsatt förtroende av parterna att leverera. De fortsätter därmed att hantera tjänstepensioner i Inca och dela på utvecklingskostnaderna tack vare gemensamma lösningar. Den nya upphandlingen träder i kraft den 1 juli 2013 och i release 13.1 av Inca levererar vi funktionalitet som utvecklats speciellt för att våra kunder ska kunna hantera nya lagkrav inom ITP.

Vi på Itello fokuserar på att erbjuda så effektiv administration som möjligt. Vårt standardsystem för branschen är en beprövad och testad lösning. Det ger våra kunder förutsättningar att kunna var med från start och återanvända befintliga administrativa processer som säkerställer riktigt låga kostnader.

• itp-avtalet