Inca 12.3 – snart i produktion hos alla våra kunder

Under november och december går våra kunder i produktion med årets andra huvudrelease av Inca. Största nyheten i denna release är Utbetalningsmotorn. Oscar Lindvall, chef för Product Management-avdelningen på Itello berättar:

Den tidigare utbetalningshanteringen har gjorts om från grunden. Med nya Utbetalningsmotorn kan vi erbjuda våra kunder effektivare administration av stora volymer av utbetalningar och utbetalningsavtal. Det skapar förutsättningen att hantera alla olika utbetalningar i ett och samma system och på ett helt automatiserat sätt. Även specialfall som returer, återkrav, omräkningar och backningar, som våra kunder tidigare behövt hantera manuellt utanför systemet, går nu att enkelt sköta i den nya Utbetalningsmotorn.

Inca är i samband med release 12.3 dimensionerad för att hantera 600 000 utbetalningar varje månad. Mycket arbete har därför lagts på att förbättra  prestandan för utbetalningar i Inca, för att kunna automatisera de flöden som skapas i samband med utbetalningar. Processer och system runtomkring utbetalningen har uppgraderats för att kunna hantera större volymer och informationsmängder.

Ett annat stort utvecklingsområde i 12.3 har varit regelverket för hanteringen av personnummer i Inca. Oscar förklarar:

Valcentralerna använder ofta fiktiva personnummer. Ibland återanvänds samma personnummer. Nu kan våra kunder på ett korrekt sätt hantera och ändra personnummer även för  fiktiva personnummer via valcentraler med spårbarhet i personnummerhanteringen. Detta är ett stort steg mot att göra Inca till en master för personinformation.