Podab byter till affärssystemet Dynamics NAV tillsammans med Itero som partner

Dynamics NAV från Microsoft till Podabs nya affärssystem

Med visionen att skapa bekymmersfria tvättstugor startades anrika Podab 1945 av kompanjonerna Pettersson, Olsson och Dahlin i Göteborg.

Över 70 år senare omsätter företaget 100 mkr och levererar tvättutrustning med ett brett sortiment av produkter och tjänster. Idag finns verksamheten i Askim där utveckling, lager och försäljning huserar under samma tak.

För Podab är fortsatt tillväxt en viktig vision och Dynamics NAV som ny affärssystemslösning blev ett strategiskt val för att stödja sin totala verksamhet och affär. ”Podab har vuxit 60% de senaste tre åren med en bra balans mellan tillväxt och hög kundservicenivå. Att förbättra och effektivisera processer med ett nytt affärssystem är en självklar del i vår utveckling”, säger Jimmy Nilsson, VD för Podab.

Vilket affärssystem man har påverkar självklart hur verksamheten hanterar sina interna processer framöver, och är därmed en viktig del av strategin. På samma sätt blir valet av partner viktig för projektets framgång. ”Lika självklart var valet av Itero som partner. Ett kompetent och målmedvetet företag med stort fokus på oss som kund”, fortsätter Jimmy.

Podab tar ett helhetsgrepp över sina processer i samband med systembytet

I den inledande delen av projektet kommer Podab att sätta igång processer i Dynamics NAV för inköp, lager, försäljning, service och ekonomirutiner. På sikt kommer även integrationer till portaler för kunder och leverantörer att finnas och rapporteringen att ske i Power BI.

Podab är ett oerhört drivet och engagerat bolag, det kommer att bli väldigt spännande att få hjälpa dem att ta ett helhetsgrepp kring sina affärskritiska system. Dessutom är jag övertygad om att NAV är rätt system för ändamålet”, kommenterar Christoffer Gustafsson, säljare på Itero.

Vi tackar Podab för förtroendet och hälsar dem varmt välkomna till Itero!

För mer information om projektet, vänligen kontakta:

Christoffer Gustafsson, säljare Itero, 076-000 66 57
Jimmy Nilsson, VD Podab, 031-752 01 31

Vill du veta mer om Podab? Läs mer på deras hemsida här.