Itrim granskas i Läkartidningen

Läkartidningen nummer 49, 2011:
I denna artikel jämförs nio kommersiella aktörer, däribland Itrim, inom området viktminskning i Sverige. Utgångspunkten är viktminskningsprogrammens innehåll, vetenskapliga grund och prisinformation. Utvärderingen visar tydligt att variationen är stor bland de kommersiella viktminskningsprogrammen i Sverige både avseende verksamhetsstruktur och behandlingsinnehåll. Itrim framhålls bl a för att på ett trovärdigt sätt presentera bakomliggande forskning och behandlingsresultat.

Artikelförfattarens förhoppning är att artikeln kan fungera som beslutsstöd för läkare som träffar patienter med behov av viktminskning och som står i beråd att delta i något viktminskningsprogram. Läs artikeln i Läkartidningen här: http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=17455

För ytterligare information om Itrim kontakta Sofia Heurlin, informationsansvarig Itrim Sverige: 0707263301

Om Itrim:
Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk viktminskningskedja som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. Det finns idag 39 Itrim-center i Sverige. Itrim-programmet bygger på forskning och på Livsmedelsverkets rekommendationer. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning. Itrim utsågs 2011 till sk Gasellföretag av Dagens Industri för tredje gången.

• läkartidningen
  • kommersiell viktminskning