Itrim öppnar sitt andra viktminskningscenter i USA

Den svenska viktminskningskedjan Itrim har fått en flygande start på sin amerikanska verksamhet och öppnar nu sitt andra center i San Francisco Bay area.

Itrims andra viktminskningscenter i USA ligger i San Ramon i San Francisco. VD för Itrim USA är Jill Kinney som är en förgrundsperson inom friskvårdsbranschen i USA, där hon bland annat startat och drivit över 100 friskvårdsanläggningar, både i egen regi och på företag som Google och Microsoft.

- Vi har haft fullt upp sedan vi öppnade vårt första center i La Fayette i somras. Vi har mycket att lära och får ett stort stöd av Itrim Sverige som ju har tio års erfarenhet av att hjälpa människor att gå ner i vikt en gång för alla. Det finns inget annat program på den amerikanska marknaden som tar ett helhetsgrepp som Itrim gör och vi ser en enorm potential, säger Jill Kinney, VD Itrim USA.

Itrim har valt att lyfta fram det svenska ursprunget, vilket t ex märks genom att du även i San Francisco uppmanas att "Byta station" i motionscirkeln, att det står "Lättare än du tror" i skyltfönstret och att "fika" serveras i riktiga kaffekoppar istället för pappersmuggar.

-  Sverige och svenskar har ett gott rykte vilket vi drar nytta av och gör en liten grej av. Att våra viktminskningsresultat granskats och publicerats i den ansedda vetenskapliga tidskriften American Journal of Clinical Nutrition ger stor uppmärksamhet och stärker naturligtvis vår trovärdighet världen över. Inom kort kommer vi även att öppna Itrim i Tyskland, säger Martin Anderlind, VD Itrim Sverige AB.

Om Jill Kinney:
Jill Kinney öppnade den första Club One anläggningen 1991. Idag finns det över 100 st Club One, både i form av egna anläggningar och som anläggningar på företag som Google och Microsoft m.fl. Jill lägger idag all sin tid på att utveckla Itrim i USA.

För mer information kontakta Martin Anderlind, VD Itrim Sverige AB, på 073 3996611, martin.anderlind@itrim.se eller Sofia Heurlin, informationsansvarig på 0707263301.

Jill Kinney nås på jill.kinney@itrim.us

• martin anderlind
  • övervikt usa
  • viktminskning usa
  • jill kinney
  • itrim usa

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är ett svenskt företag som hjälper människor att gå ner i vikt en gång för alla och i april 2012 utsågs till "Årets franchisekedja i Sverige" av Svensk Franchise. Itrimprogrammet baseras på ledande internationell forskning och utvecklas kontinuerligt i takt med att ny kunskap genereras. De första veckorna fokuseras på själva viktminskningen och därefter på att arbeta in livsstilsförändringarna. En vetenskaplig studie visar att kunderna i snitt går ner 10,9 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm efter ett år och att hela 79% fullföljer första året. De som fortsätter Itrimprogrammets andra år förlorar i snitt 12,3 kilo och 14,1 cm i midjemått. Dessa resultat gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.

Itrim är ett av få viktminskningskoncept i världen som fått en studie på sina resultat publicerad i en vetenskaplig tidskrift (American Journal of Clinical Nutrition). Ta del av pressmeddelandet från Karolinska Institutet här: http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?a=149984&d=2637&l=sv&newsdep=2637