Itrim presenterar unika två-årsresultat - världsledande på varaktig viktminskning

Itrim presenterar nu sina första två-årsresultat vilka visar att de som går år två på Itrims viktminskningprogram, i snitt väger 12,3 kg mindre efter två år än vad de gjorde vid start. Midjan har samtidigt minskat med hela 14,1 cm.

Itrims viktminskningsprogram bygger på att, genom personlig rådgivning och grupputbildning, motivera människor att ändra sin livsstil vad det gäller mat- och motionsvanor. I den sammanställningen som nu presenteras ingår viktminskningsresultat från de 267 människor, från tio olika center, som hittills avslutat det andra året av Itrims viktminskningsprogram.

- Vi lägger enormt stor vikt vid insamlingen av data och statistik från våra center för att svart på vitt kunna visa att vårt viktminskningskoncept verkligen fungerar på lång sikt. De två-årsresultat vi nu presenterar visar att vårt viktminskningsprogram hjälper människor att både gå ner i vikt och att stanna där, säger Justus Jondal, VD Itrim Sverige.

Övervikt och fetma är ett stort samhällsproblem. Enligt SCB är varannan man och drygt var tredje kvinna i Sverige överviktig eller fet. Sedan 1980 har andelen feta i befolkningen fördubblats, från fem till tio procent.

För ytterligare information: Justus Jondal, VD Itrim Sverige, tel: 08-120 00101. Sofia Heurlin, informationsansvarig tel 0707-263301
_____________________________________________________________________

Itrim Sverige AB är en svensk kedja där man antingen kan ta del av viktminskningsprogrammet eller enbart motionera. För att kvalitetssäkra programmet har Itrim ett expertråd där Professor Claude Marcus, Med dr och Civ ek Martin Neovius, vid Överviktsenheten på Karolinska Institutet samt Docent Johan Sundström från Uppsala universitetssjukhus ingår.

Itrim är Sveriges 11:e snabbast växande företag och av tidningen Dagens Industri utnämnt till sk Gasellföretag. Nyligen öppnades Itrim Stureplan, det 27:e Itrim-centret i Sverige.

Idag finns Itrim på följande orter; I Stockholm: Enskede, Haninge, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Södermalm, Täby och Åkersberga. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Västra Hamnen, I övriga landet: Eskilstuna, Helsingborg, Kungsbacka, Linköping, Motala, Norrköping, Nyköping, Södertälje, Uppsala, Västerås och Östersund. Nya center öppnar löpande. Se www.itrim.se  för den senaste informationen.