Itrim satsar på TV-reklam

Itrim marknadsförs i januari genom två olika TV-reklamfilmer i TV3, TV6 och TV8. Kampanjen kommer visas över hela landet på söndagar-onsdagar. Samtidigt går en webbanner-kampanj med samma budskap på relevanta webbplatser.

Syftet med kampanjen är att sätta Itrim i fokus under dessa viktiga veckor på året och öka kännedomen om vad Itrim står för och erbjuder. TV-reklamen bygger på samma kundfilmer på temat 'Mitt vägskäl', som sedan augusti funnits på itrim.se, Youtube och Facebook. Filmer där riktiga Itrim-kunder delar med sig av sin egen berättelse (se www.itrim.se ).

- TV har ju en fantastisk genomslagskraft och det ska bli intressant att se vad resultatet blir av denna satsning. Redan under TV-kampanjens första dagar ökade antalet besökare på itrim.se med över 185%! Vi har det absolut största inflödet av nya kunder någonsin just nu och det är full fart på våra center, säger Jesper Tengblad marknadschef på Itrim Sverige.

• Massmedia

• jesper tengblad
  • itrim-center
  • varaktig viktminskning

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna och att 74% fullföljer första året med bibehållna resultat. Kunder som fortsätter Itrimprogrammets andra år har i snitt förlorat 12,5 kilo och 14,1 cm. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.

Idag finns Itrim på följande orter;I Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Sveavägen, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro, Västra Hamnen och Triangeln. I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Norrköping, Nyköping, Skövde, Uppsala, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund.