Itrim utnämnt till Gasellföretag

Viktminskningskedjan Itrim är ett av de snabbast växande företagen i Sverige och utnämndes idag till Gasellföretag av affärstidningen Dagens Industri. Under perioden 2004-2007 hade Itrim en tillväxt på 1362 %.

Itrim består idag av 26 motions- och viktminskningscenter i Sverige - från Malmö i söder till Östersund i norr. Itrim är ett tjänsteföretag och bibehållen kvalitet i viktminskningsprogrammet även under stark tillväxt är av högsta prioritet.

- Vi är mycket stolta över att ha utsetts till Gasellföretag. Utnämningen är ett gott betyg på våra franchisetagare och anställdas stora engagemang och kompetens. Vi har ett bra kundinflöde och över hälften av våra kunder kommer till Itrim på rekommendation, vilket är det bästa kvalitetsbetyg vi kan få, säger Itrim Sveriges vd Justus Jondal.

Hela listan över Sveriges snabbast växande företag presenteras i början av december i samband med att årets Super Gasell utnämns av Dagens Industri.

- Gasellföretagen skapar jobb och tillväxt i Sverige och sprider inspiration till andra med sin positiva attityd. Nu när det råder osäkerhet om ekonomin blir Gaseller ännu mer betydelsefulla som goda exempel, framhåller Gunilla Herlitz, vd och chefredaktör för Dagens Industri i dagens tidning.

Kriterierna för ett Gasellföretag är följande:

- har offentliggjort minst fyra årsredovisningar

- har en omsättning som överstiger 10 miljoner kronor

- har minst tio anställda

- har de senaste tre åren kontinuerligt ökat omsättningen

- har under samma period minst fördubblat sin omsättning

- har ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positiv

- har i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner

- har sunda finanser

Kontakt: Justus Jondal, vd Itrim Sverige; tel 08-52752707 eller Sofia Heurlin, informationsansvarig Itrim, sofia.heurlin@itrim.se, 070-726 3301

_____________________________________________________________________

Itrim Sverige AB är en svensk kedja inom motion och viktminskning. Genom en kombination av Mat, Motion och Motivation i form av personligt stöd och grupputbildning hjälper Itrim människor till ett lättare och friskare liv.Programmet kvalitetssäkras av Itrims expertråd med Professor Claude Marcus vid Karolinska Institutet, docent Johan Sundström vid Uppsala Universitet, med dr Erik Hemmingsson ochmed dr Martin Neovius, båda vid Överviktsenheten på Karolinska Universitetssjukhuset.

Idag finns Itrim på följande orter; I Stockholm: Enskede, Haninge, Kungsholmen, Liljeholmen, Sickla, Solna, Spånga, Södermalm, Täby och Åkersberga. I Göteborg: Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Västra Hamnen. I övriga landet: Eskilstuna, Helsingborg, Kungsbacka, Linköping, Motala, Norrköping, Nyköping, Södertälje, Uppsala, Västerås och Östersund. Nya Itrim-center öppnar hela tiden. Se www.itrim.se för den senaste informationen.