Nu öppnar Itrim även i Sollentuna

Itrim fortsätter att expandera. Den 14 september öppnar Itrim Sollentuna i nyrenoverade lokaler på Turebergsvägen 1, vid busstorget i Sollentuna Centrum. Itrim Sollentuna blir Itrims 16:e center i Stockholmsområdet och det 32:a centret i Sverige.

Sedan starten 2003 har Itrim hjälpt över 35 000 människor att gå ner i vikt en gång för alla. Efterfrågan på Itrims tjänster är stor från hela landet och nu har turen kommit till Sollentuna.

- Sollentuna har länge varit en vit fläck på vår Itrimkarta och det är väldigt roligt att äntligen kunna erbjuda även alla Sollentunabor en möjlighet till lättare och friskare liv, säger Martin Anderlind, vd på Itrim Sverige AB.

Itrims viktminskningsprogram fokuserar på att ge snabba resultat och samtidigt bygga grunden till nya sunda vanor för resten av livet. Det är en sak att gå ner i vikt, en annan att hålla den nya vikten. För att lyckas med det krävs nya vanor inom mat och motion.

- På Itrim börjar vi alltid med att kartlägga vad som är orsaken till personens övervikt, sedan tar vi fram en individuellt anpassad handlingsplan. En realistisk handlingsplan, som verkligen fungerar i personens vardag, säger Gitten Hydén, franchisetagare för Itrim i Sollentuna.

Itrim Sollentuna huserar i fräscha nyrenoverade lokaler i Sollentuna centrum och välkomnar alla kvinnor och män som vill ha hjälp med att gå ner i vikt eller bara komma igång att motionera.

- På Itrim tar ett träningspass bara 30 minuter, så du hinner både motionera och äta lunch! Kom gärna och hälsa på så bjuder vi på några provmotionspass, hälsar Gitten som tillsammans med sina hälsorådgivare och motionsledare Ylva, Maria och Linnea kommer att arbeta för att göra Sollentuna ännu friskare och lättare.

För mer information kontakta Gitten Hydén, franchisetagare Itrim Sollentuna på 0768-511008 sollentuna@itrim.se, eller Sofia Heurlin, informationsansvarig Itrim Sverige AB på 0707263301.

• itrim sollentuna
  • sollentuna
  • gå ner i vikt

• Sollentuna

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna och att 74% fullföljer första året med bibehållna resultat. Kunder som fortsätter Itrimprogrammets andra år har i snitt förlorat 12,3 kilo och 14,1 cm. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.

Idag finns Itrim på följande orter; i Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Huddinge Centrum, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Sollentuna, Solna, Spånga, Stureplan, Sveavägen, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Triangeln. I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Norrköping, Nyköping, Skövde, Uppsala, Visby, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund