Vinnare på Itrim-galan 2010

Vid årets Itrim-gala, som ägde rum i helgen, delades bl a ut pris till det av Itrim-kedjans 28 center vars kunder i snitt gått ner mest under de första 10 veckorna, till det center vars kunder i snitt gått ner mest under det första året på Itrimprogrammet och till det center vars kunder i snitt gått ner mest under två år med Itrimprogrammet.

Itrim har sedan starten 2003 lagt stor vikt vid att samla in statistik från centren till för att svart på vitt kunna visa att viktminskningsprogrammet verkligen fungerar – på både kort och lång sikt.

- Personalen på alla Itrim-center gör ett fantastiskt arbete med att stötta och motivera människor att gå ner i vikt och genomföra bestående livsstilsförändringar. Genom att vi kontinuerligt samlar in statistik har vi ett bra verktyg i att vidareutveckla vårt program och lära från de center vars kunder lyckas bäst, säger Martin Anderlind, VD på Itrim Sverige.

Följande priser delades ut vid Itrim-galan 2010:

Årets rookie - Flest antal kunder under första verksamhetsåret. Vinnare: Itrim Stureplan

Årets mesta motion - Antal motionspass per kund och månad. Vinnare: Itrim Eriksberg

Årets rätta rekommendation - Bäst pedagogiska förmåga att få sina kunder att välja rätt matsedel utifrån BMI och startvikt. Vinnare: Itrim Liljeholmen

Årets snabba viktminskning - Störst genomsnittlig viktminskning under de 10 första veckorna. Vinnare: Itrim Norrköping

Årets varaktiga viktminskning 1 år - Störst genomsnittlig viktminskning under första året. Vinnare: Itrim Enskede

Årets varaktiga viktminskning 2 år - Störst genomsnittlig viktminskning efter två år. Vinnare: Itrim Kungsholmen

Årets Itrim-center – sammantaget alla kategorier ovan. Vinnare: Itrim Spånga

För ytterligare information kontakta Sofia Heurlin, informationsansvarig Itrim, på 0707263301. Se även www.itrim.se

______________________________________________________________________

Itrim Sverige AB är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom personligt stöd och grupputbildning hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna går ner i snitt 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna. Ett resultat som t.o.m förbättrats även efter två år. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.

Idag finns Itrim på följande orter; I Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Sveavägen, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro och Västra Hamnen, I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Norrköping, Nyköping, Uppsala, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund.