IUS åker med high-level business delegation till Vietnam 2019

2019 firar Sverige och Vietnam 50 år av diplomatiska relationer. Detta uppmärksammas med ett antal affärsrelaterade aktiviteter i syfte att fortsätta stärka banden mellan länderna. Tillsammans med bland annat Sveriges näringsminister, det svenska kronprinsessparet och toppledare från svenskt näringsliv reser IUS innovation med i en high-level delegation till Vietnam i maj.

Vietnam har idag en av världens högsta ekonomiska tillväxttakter och den växande medelklassen är bland de mest optimistiska konsumenterna i världen. Detta ställer krav på både kollektivtrafik, mobilitet och hållbarhet eftersom den snabba utvecklingen också påverkar miljön negativt bland annat via luftföroreningar, trafikstockningar med mera.

• Vi hoppas kunna inspirera med våra kunskaper och erfarenheter inom hållbar mobilitet i Norden och ser detta som en otrolig möjlighet att få vara med och påverka mot ett mer hållbart samhälle. Säger Tommy Vestlie, senior rådgivare IUS innovation.

IUS innovation har i många år varit rådgivare för kollektivtrafiken och kommersiella transport- och mobilitetsleverantörer i Norden. I bolaget finns en gedigen kunskap både vad gäller innovativt tänkande inom mobilitet och hållbart resande. Dessutom anlitas företaget för utveckling, gamification och digitalisering inom vården och skolan.

Den breda kompetensen inom både mobilitet, utbildning, sjukvård och hälsa gör IUS till en självklar spelare och partner i uppbyggnaden av framtidens smarta städer.

• Tåg, spårtrafik

• mobilitet

Har du en briljant idé? Då kan vi förvandla den till en häftig upplevelse. Vi brinner för innovationer som skapar engagemang och samtidigt förenklar och effektiviserar våra liv och arbeten. Är det något som behöver förenklas, bli roligare eller är det kanske någon eller några som behöver förändras? I vilket fall så lever vi på IUS efter övertygelsen att om du skapar engagemang så får du tillbaka engagemang. Tar du fram effektiva arbetsredskap eller -processer blir du effektivare. Vi finns i Göteborg, Skövde och Oslo. Så nu är frågan. Vad behöver DU hjälp med?

Tommy Vestlie

Affärsområdesansvarig, Mobilitet 0736-606910