Gå direkt till innehåll
Pool och solsängar för både hotellgäster och externa gäster. Bild: Markus Esselmark

Sveriges hetaste takterrass PAM'S Pool Deck & Lounge har invigts

Nu har Jacy'z Hotel & Resort öppnat upp ytterligare en pool club – PAM'S Pool Deck & Lounge, en oas mitt i stan för både uppfriskande bad, god mat och drinkar och pool party under Göteborgs vidsträckta himmel.

Att Jacy'z öppnade i november förra året gick inte någon obemärkt förbi och platsen blev snabbt den ultimata destinationen för göteborgare såväl som besökare från hela Sverige och mer långresta internationella gäster. Den ikoniska platsen i byggnaden har hittills varit Pachanga Pool Club, som ligger högst upp i den över 100 meter höga byggnaden. Nu kompletteras utbudet med ytterligare ett alternativ till pool club i form av PAM's Pool Deck & Lounge – denna gången under bar himmel.

– Att ha öppnat upp PAM'S är som att börja ett nytt kapitel i vår resa. Vi har lyckats skapat en plats där vi kommer att kombinera avkoppling och underhållning och som verkligen lirar med vårt övriga utbud på vår cityresort, berättar Jimmy Olsson CEO på Jacy'z Hotel & Resort.

PAM'S – Pool Deck & Lounge
Som hämtat från en takbar i LA. Intill poolen hittar du en bar där det serveras både mat och dryck.

Den unika atomsfären i PAM'S kommer att ge besökarna en upplevelse utöver det vanliga och som för tankarna till ett tak på andra sidan Atlanten. Solbäddar inbjuder till sköna stunder under bar himmel, svalkande cocktails serveras från baren och musiken gör stämningen fulländad.

Invigningsfesten ägde rum fredagen den 30 juni. Den storslagna invigningen med både premiärdopp i poolen och DJ:s lockade många besökare. Efter klockan 19:30 var PAM'S Pool Deck & Lounge öppen för allmänheten.

Klockan 08:00 till 12:00 på förmiddagarna kommer Jacy'z hotellgäster att ha exklusiv tillgång till PAM'S. Efter klockan 13:00 är området öppet för alla som vill ta del av poolbad, bättra på solbrännan eller njuta av utsökta cocktails och smaka på maki rolls, sushi bowls eller någon av de andra rätterna som finns på menyn. Den som vill säkra sin plats vid poolen kan boka en solbädd. Större grupper kan även boka hela eller delar av terassen.

Här kan man bättra på brännan eller njuta av goda drinkar.

Poolområdet som ligger ovanpå taket av Big Stage, en helt ny nöjesarena. Big Stage går nu in i slutfasen när det gäller byggandet men arbetetet med att bygga ett digert showprogram är redan i full gång. I utrymmet mellan Jacy'z och Big Stage och PAM's har har det bildats ett torg där en food truck parkerats och ytan nyttjas redan som ytterligare en uteplats för både soliga luncher och häng innan konserter på Ullevi.

PAM'S Pool Deck & Lounge kommer att ha öppet när vädret tillåter Eftersom det är välkänt att västkustens väder milt uttryckt kan vara omväxlande skulle många säga att det är en utmaning att öppna en pool club utomhus just i Göteborg. Men Jimmy Olsson känner ingen oro.

– Vi är så glada för att det har varit ett så högt tryck och intresse för vår Pool Club Pachanga och att nu kunna erbjuda ett alternativ för alla soliga och stjärnklara dagar och kvällar känns helt rätt. Jag har en känsla av att vi denna sommar kommer få många soliga dagar och är övertygad om att kombinationen storstad, sol och pool club under bar himmel kommer att locka många besökare som vill uppleva Göteborg på ett nytt sätt under sommarmånaderna."

För mer information och bokningar, besök Jacy'z Hotel & Resorts webbplats.

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.