Varför välja ClassicLine?

Varför välja ClassicLine?

I vårt förra inlägg presenterade vi övergripande våra två serier av väggnära golvbrunnar; HighLine och ClassicLine. Unidrains golvbrunnar är konstruerade så att de enkelt kan installeras i alla förekommande bjälklag – oavsett om det rör sig om nybyggnation eller renovering.

ClassicLines ovandel består som vi tidigare nämnt av en ram och ett galler. Ramen är obligatorisk, eftersom den håller gallret på plats. Beroende på duschens placering tar installatören hänsyn till vilken armatur som ska installeras. Det finns olika placeringsalternativ i duschutrymmet och installationen anpassas efter utrymmet. Se nedan hur olika installationer kan anpassas efter duschutrymmets förutsättningar.

Vilken ram och galler ska du sen välja? Ramen väljer installatören efter klinkerns tjocklek. Galler väljs sen utifrån tycke och smak.

Det finns sex olika designer att välja mellan. De tre mest populära i vår serie är Classic, Column och Anniversario. Till dessa finns också matchande tvålhyllor i samma design vilket skapar ett komplett och harmoniskt helhetsintryck i duschen!

Hitta alla Unidrain ClassicLines varianter och mer inspiration här.