Jaktia expanderar och öppnar butik i Växjö

Jaktia expanderar och öppnar butik i Växjö

Nu i månadsskiftet slår Jaktia, Sveriges ledande butikskedja för jakt och fiske, upp portarna till en ny välsorterad butik i Växjö.

– Det finns en lång tradition och ett mycket stort intresse för jakt i smålandsskogarna, som bla. den kraftigt ökade vildsvinsstammen bidragit till. Det är anledningen till att vi gärna vill stärka vår närvaro i denna del av Småland, säger Jaktias VD Lars Martinsson.

Det är jaktbutiken Ontarget i Växjö som förvärvats och förvandlas nu till Jaktiabutik. VD och butikschef blir Christopher Jäghagen som är ägare tillsammans med Niklas Sjöfors, Roger Johansson och Christer Emanuelsson som blir kvar som delägare i den nya butiken. Samtliga jobbar nu för fullt med att bygga om till Jaktiakonceptet och fylla butiken med Jaktias breda sortiment.

– Vi är alla otroligt taggade och hoppas på att få lära känna många såväl inbitna som nyblivna jägare och fiskare och få hjälpa både gamla och nya kunder säger Christopher Jäghagen.

Brinner för hundjakt

Christopher är själv hängiven jägare sedan närmare 30 år. Vid sidan om jobbet som servicechef inom lastbilsindustrin, har Jäghagen genom åren tillbringat varje ledig stund i skog och mark. Gärna med en eller flera fyrbenta vänner vid sin sida.

– Hundjakt har från dag ett varit något som jag brinner enormt mycket för. Det har passerat både jämtar, taxar, blandrashundar och drevrar genom åren.

Prisbelönt tävlingsskytt

Tillsammans med frun Therese driver Christopher i dag också en kennel på deras gård i byn Bredalycke sydost om Växjö. Förutom det genuina hundintresset är Christopher en minst sagt vass skytt. I bagaget har han nämligen två SM-silver i lagskeet.

– Sportskytte ligger mig mycket varmt om hjärtat och jag hoppas kunna skapa spännande samarbeten med de kontakter som jag skapat under tävlingsåren, säger Christopher Jäghagen.

Hund och friluftsliv

– Förutom jakt, fiske kommer vi även att bredda med ett gediget hund- och friluftssortiment, vapenreparationer samt kurser i Jägarexamen. Vi kommer också att satsa mycket på aktiviteter och kundevenemang och vill att butiken ska fungera som en naturlig mötesplats för våra kunder, kommenterar Christopher.

Rikstäckande butikskedja

Jaktia är en franchisekedja med butiker från Sjöbo i söder till Kiruna i norr. Jaktia har ett 60-tal butiker i Sverige, Norge och Danmark. I alla butiker säljs utvalda produkter från de ledande varumärkena. Allt från vapen, optik och ammunition till teknikprylar och hundprodukter, kläder och skor – och allt annat som bidrar till bästa tänkbara natur- och jaktupplevelser tillsammans med familj och vänner.

– Ambitionen är att fortsätta etableringen på orter där Jaktia idag inte är representerat och välkomnar flera franchisetagare. Just nu söker vi franchisetagare i Uppsala, Södertälje, Gävle, Strömstad och Halmstad avslutar Lars Martinsson

För mer information kontakta:

Christopher Jäghagen, VD Jaktia Växjö

christopher.jaghagen@jaktia.se