Jaktia expanderar och öppnar konceptbutik i Karlshamn!

Jaktia expanderar och öppnar konceptbutik i Karlshamn!

Den 26 maj slår Jaktia, Sveriges ledande butikskedja för jakt och fiske, upp portarna till ytterligare en välsorterad butik, denna gång i Karlshamn.
- Otroligt roligt att det har gått så bra för Jaktia Karlskrona att ägarna redan efter drygt två år har möjlighet att öppna ytterligare en butik. Kör i vind, hälsar Jaktias VD Lars Martinsson.

Jaktia Karlshamn öppnas utav samma ägare som idag driver Jaktia Karlskrona; Mikael Pålsson och Peter Börjesson. Båda har en mycket lång och gedigen fiske- jakt- och vapenerfarenhet och är välkända i jakt- och fiskekretsar i Blekinge sedan många år.

Mikael och Peter har båda jobbat i jaktbutik i många år. Mikael har även drivit Fiskemagasinet i Karlskrona i 17 år och Peter har tidigare arbetat som yrkesjägare. De fiskar och jagar så mycket de hinner på lediga stunder!

Årets Jaktiabutik 2021

Under endast två år har Mikael och Peter startat upp Jaktia Karlskrona, vuxit ur lokalen, flyttat till större och till följd av sin fina resa även vunnit det prestigefyllda priset ”Årets Jaktiabutik”. – Väldigt roligt att de vill tillämpa sin succéresa på ytterligare en butik i Jaktiakedjan. Vi kan bara heja på, säger Jaktias VD Lars Martinsson.

- Jaktias franchisekoncept där Jaktia bistår med ett flertal olika konceptlösningar har varit avgörande i vår framgång, säger Peter Börjesson. - Det känns riktigt bra att kunna erbjuda ett brett sortiment och snabbare leveranser, vilket har hjälpt vår etablering i den tuffa, globala konkurrensen med bla. e-handel. Den gemenskap och support som finns inom Jaktiagruppen är ovärderlig för oss i vår satsning, således blir även butiken i Karlshamn en Jaktiabutik, avslutar Börjesson.

Jaktia Karlshamn

Endast fem mil väster om den befintliga butiken i Karlskrona, vid Blekinges mest trafikerade avfart ligger Strömma handelsplats. Här öppnas Jaktia Karlshamn upp i samma hus där Elon och Ballingslöv ligger idag. – Det är ett mycket attraktivt område med mycket folk i rörelse vilket blir det naturliga valet när vi vill expandera, säger Mikael Pålsson. Butiken kommer att bli 200m2med både hund, fiske och fritid i sortimentet. Dock kommer fokus absolut ligga på jakten, fortsätter Pålsson.

Jaktia Karlshamn och Jaktia Karlskrona kommer naturligtvis att jobba tätt ihop. Man kommer att kunna möta samma personal på båda platser. Samma vapenservice och reparationer som man får i Karlskrona kommer kunderna nu även få i Karlshamn.

Välkomna på vår stora invigning den 26 maj kl. 12!