Jaktia expanderar och öppnar konceptbutik i Kristianstad!

Jaktia expanderar och öppnar konceptbutik i Kristianstad!

Nu i sommar slår Jaktia, Sveriges ledande butikskedja för jakt och fiske, upp portarna till en ny välsorterad butik strax norr om Kristianstad.

– Vi har länge velat etablera oss i norra Skåne där det är ett mycket stort intresse för jakt och skytte och nu har vi hittat ett mycket bra samarbete och läge säger Jaktias VD Lars Martinsson.

Det är Nordöstra Skånes Jaktskytte på Karstad Gård som nu blir en fullsorterad Jaktiabutik med skjutbiograf. Vi erbjuder nu jägare och skyttar möjlighet att träna på jaktsituationer med skarp ammunition med sina egna vapen och även att testskjuta olika vapen innan köp mot såväl rörliga som statiska mål. VD och butikschef blir Peter ”Pidde” Jönsson som är ägare tillsammans med hustrun Åsa Kajrup och Linus Bolin. Samtliga jobbar nu för fullt med att bygga om de drygt 700 m2 lokalerna som skall rymma butik, skjutbiograf samt vapenkasun till Jaktiakonceptet och fylla butiken med Jaktias breda sortiment inkl. avdelning för hund och fritid.

– Vi är alla otroligt taggade! – Vi tog kontakt med Jaktia för flera år sedan för att öppna en Jaktiabutik men vid det tillfället kom bla. en utlandstjänst till Indien för Åsa emellan. Nu är vi snart redo att få hjälpa alla jägare och skyttar säger Peter Jönsson.

Här på Karstad Gård strax norr om Kristianstad slår Jaktia upp sin konceptbutik med skjutbiograf tillsammans med Peter Jönsson och Linus Bolin. Planen är stor invigning 12-14 augusti 2021. Så snart alla tillstånd är på plats börjar byggnationen av vapenkasun berättar Lars Martinsson VD på Jaktia AB.

Jakt stort intresse

Peter är själv intresserad jägare sedan många år och kommer närmast från skolans värld där han varit både rektor och lärare. Skog och natur har varit en naturlig del sedan barnsben. Hustrun Åsa Kajrup är uppvuxen i en företagarfamilj, jobbar idag som Marketing manager på IKEA och alla tre drivs av att få vara en del av Jaktiakonceptet och att skapa något nytt i regionen.

Driven företagare

Sonen Linus är bara 32 år gammal men redan driven företagare. Kommer sedan tidigare från gym och friskvårds branschen men har sedan länge funderat på att starta Jaktiabutik.

– Jag älskar all typ av jakt, favoriten är drevjakt på vildsvin.

Intresset för skog, natur och djur har alltid varit en stor del av mitt liv så jakten föll sig naturligt.

– Förutom jakt, fiske kommer vi även att bredda med ett gediget hundsortiment, samt kurser i Jägarexamen. Vi kommer att satsa mycket på olika skytteaktiviteter och event och utöka verksamheten runt skyttebion rejält kommenterar Linus.

Karstad Gård, Karsholm

– Vi ser oerhört mycket fram emot starta upp Jaktia här på Karstad Gård utanför Kristianstad, med en fantastisk miljö och möjligheter till samarbete runt olika jakter med Karsholms Gods och familjen Treschow, planen är en stor Grand Opening 12-14 augusti säger Peter.

- Viär väldigt glada över att få välkomna Jaktia med Peter och Linus till Karsholm, och ser fram emot att de övertar skjutbiografen och kombinerar den med en fullödig jaktbutik på Karstad Gård. Jaktiabutiken kommer att bli ett ypperligt komplement till vår egen jaktliga verksamhet, och vi ser flera intressanta möjligheter till att vidareutveckla ett gott och ömsesidigt givande samarbete med Peter och Linus kommenterar Frederik Treschow.

Rikstäckande butikskedja

Jaktia är en franchisekedja med butiker från Sjöbo i söder till Kiruna i norr. Jaktia har ett 60-tal butiker i Sverige, Norge och Danmark. I alla butiker säljs utvalda produkter från de ledande varumärkena. Allt från vapen, optik och ammunition till teknikprylar och hundprodukter, kläder och skor – och allt annat som bidrar till bästa tänkbara natur- och jaktupplevelser tillsammans med familj och vänner.

– Ambitionen är att fortsätta etableringen på orter där Jaktia idag inte är representerat och välkomnar flera franchisetagare. Just nu söker vi franchisetagare i Uppsala, Södertälje, Gävle, Strömstad avslutar Lars Martinsson

För mer information kontakta:

Peter Jönsson, VD Jaktia Kristianstad

peter.jonsson@jaktia.se

0734–35 45 45

Linus Bolin, Jaktia Kristianstad

linus.bolin@jaktia.se

0723–87 33 33

Lars Martinsson, VD Jaktia AB

0705-84 90 07

Jaktia är Sveriges största jakt/sportfiskekedja med ett 60-tal butiker i Norden.

Läs mer på www.jaktia.se