Nu kommer den tredje och sista samlarutgåvan av Jaktias whiskytrilogi. Jaktia lanserar Skymning i samarbete med Mackmyra.

Nu kommer den tredje och sista samlarutgåvan av Jaktias whiskytrilogi. Jaktia lanserar Skymningi samarbete med Mackmyra.

Jaktia lanserar Skymning, den tredje och sista samlarutgåvan i trilogin som knyter ihop succéserien. Samarbetet mellan Mackmyra och Jaktia hyllar den svenska naturen i både smak och upplevelse! Utgåvan Skymning lanseras den 8 december, i Systembolagets beställningssortiment. SÖK PÅ 5477002

MORGONDIMMA - STILLA SKOG - SKYMNING

Det är genom Mackmyras koncept Private Selection som Jaktia har fått möjligheten till att skapa sina egna whisky där Mackmyra står för tillverkning, distribution, och Jaktia för det kreativa smak- och designskapandet. Nu är alltså hela serien komplett från morgon till skymning.

Intresset för Jaktias whisky har varit otroligt stor, den första utgåvan sålde slut på under tio sekunder. När man förstod vilket intresse det fanns för Jaktias whisky, lanserade man uppföljaren i en mycket större volym. Nu förväntar man sig ett ännu högre intresse då många har hört av sig och vill ha hela samlingen.

”Kanske har vår whisky blivit så otroligt populär dels för att den smakar väldigt gott men också för att Jaktias varumärke har nått till den nivån att det har blivit en statussymbol. Man vet att Jaktias butiker erbjuder premiumprodukter och kvalitet. Flaskorna är ju visuellt snygga att ha framme - många vill nog ha hela serien stående i hyllan där hemma.” säger Lars Martinsson, VD på Jaktia. ”Det kan ju vara så att vår fina whisky blir stående oöppnad, som prydnad hos våra köpare.” skrattar Lars.

Jaktia har gjort sig kända i jakt-, fiske-, frilufts- och hundkretsar med sina högkvalitativa produkter från välkända varumärken. Nu lanserar man en serie whisky med samma höga klass som skall spegla den känsla man får när man träder in i någon av Jaktias välkomnande butiker. Jaktia har mycket gemensamt med Mackmyra whisky, så som känslan för hantverk och för varumärket, Sveriges natur och njutningen i livet. För både Jaktia och Mackmyra är det viktigt att förmedla detta genom högkvalitativa produkter och minnesvärda upplevelser.

Skymning, 45%
Färg: Gyllene
Doft: Fruktigt, lätt rostad ek, vanilj, päron & chokladpralin.
Smak: Balanserad, mjuk med lätt stram ek, inslag av vanilj, karamell och honung. Med toner av gröna äpplen, banan och Mackmyras typiska päron.
Eftersmak: Lätta toner av kola och vaniljsötma

-”Nu har ytterligare en whisky valts ut utifrån Jaktias smakprofil som nu blir den tredje och sista whiskyn i Jaktias triologi. Whiskyn som Jaktia valt är Mackmyras Eleganta, orökiga recept som är lagrat på 200-liters ex-Bourbonfat i drygt 12 år. Faten har tidigare lagrat en omgång amerikansk bourbon vilket gett Jaktias whisky fruktiga toner med tydliga inslag av vanilj, gröna äpplen, banan och Mackmyras typiska päron. Lång, elegant eftersmak med lätta toner av kola, vaniljsötma och rostad ek”, säger Patrick Björsjö på Mackmyra.

Vi på Jaktia avnjuter gärna vår Whisky framför brasan till en väl kryddad jakthistoria.

Skymning
Ursprung: Sverige
Säljstart: 2021-12-08
Pris: 749 kronor
Artikelnummer: 5477002
Antal upplagor: 790st
Volym: 500 ml
Alkohol: 45 %

Skymning är den tredje och sista samlarutgåvan, signerad Jaktia, och finns i extremt begränsad utgåva att beställa via Systembolagets beställnings-sortiment.

God Jul och Gott nytt år önskar Jaktia

Om Jaktia

Jaktia är Sveriges största butikskedja för jakt- och fiskeutrustning och består av ett 60-tal butiker. För oss är jakt och fiske en livsstil som handlar om frihet, gemenskap, naturupplevelser och utmaningar.

I våra butiker hittar du de bästa produkterna från de mest kända varumärkena. Vi har allt från kläder och stövlar, till vapen och ammunition.

Vi vill att vår kund skall känna tillhörighet och trygghet hos oss. Jaktias filosofi är att erbjuda produkter, kunskap, service och inspiration som gör din jaktupplevelse ännu större.

Om Mackmyra

Mackmyra är pionjären och innovatören som startade den svenska whiskyexpeditionen. Whiskyn skapas med svenska råvaror, helt utan tillsatser, och genom klimatsmart destilleringsteknik. Mackmyra erbjuder prisbelönt single malt whisky, spännande whiskyupplevelser, och möjligheten att skapa sin egen whisky genom ett eget personligt 30-litersfat. Sedan 2017 skapar Mackmyra även ekologisk gin. Välkommen till Mackmyra.

För ytterligare information kontakta:
Lars Martinsson, VD, Jaktia AB
Tel. + 46 31- 26 40 01