Full fart för Jambos Sydafrika exklusiv

Full fart för Jambos Sydafrika exklusiv

Sveriges ledande expert på resor lite längre bort, Jambo Tours, har hela fyra typer av exklusiva resor till Sydafrika, den långa, som visar både nord, ost och syd, den som erbjuder äventyr för familjen, den som erbjuder mycket hög klass på allt boende och den som är exklusiv på grund av gruppens storlek, eller snarare dess litenhet. Den senare, Natur, kultur och vilda djur, har hela 38 avgångar om året och alla går enligt tidtabellen. I gengäld är grupperna aldrig större än 10 personer.

Små grupper har alltid varit ett av Jambo Tours viktigaste kännetecken och när det gäller företagets safariresor går ingen med fler än 14 deltagare. Förklaringen är enkel. En safarijeep, eller Landrover, som det för det mesta handlar om numera, har platser för maximalt 7 personer om alla sitter på ytterplats. Och ingen Jambosafari körs med fler än två fordon. Undantaget är Natur, kultur och vilda djur, som endast körs med ett safarifordon, som är specialbyggt för maximalt 10 passagerare. Kombinerat med en av Sydafrikas bästa viltvårdare och rangers, svenskspråkige Hylton Langley, som leder och kör de flesta av avgångarna, utgör det garanti för en särklassig och mycket exklusiv reseupplevelse där de vilda djuren, den fantastiska naturen och den mångfacetterade sydafrikanska kulturen sitter i var sitt högsäte.

Resan är 12 dagar lång, från utresa till hemkomst, och den börjar i och kring den berömda Krugerparken och avslutas i Kapstaden och dess vinområden. För övrigt görs alla ovan nämnda, exklusiva rundresor med svenskspråkig färdledning.