Ett halvt kilo ”upplevelser lite längre bort”, med många nyheter

Ett halvt kilo ”upplevelser lite längre bort”, med många nyheter

Jambo Tours, Sveriges ledande arrangör av upplevelser ”lite längre bort” släpper nu sin katalog för 2012 – 2013. Den trettioåttonde upplagan är den största och mest innehållsrika någonsin. Bakom omslagets färgglada Svaveltukan ryms flera hundra resor till världens alla hörn. Jambo Tours lanserar ett tjugotal spännande nyheter och ett flertal nya koncept som syftar till att göra det enklare för reseintresserade att hitta önskad typ av resa.

På de 272 sidorna återfinns alla de klassiska Jamboresorna till Afrika, Asien, Australien, Nya Zeeland, Oceanien, Antarktis, Latinamerika, Västindien och Nordamerika, varav vissa med förändrat och förfinat innehåll.

Bland konceptnyheterna
Jambo Safari – sju safariresor som går med Jambo färdledare. Grupperna är på max 14 personer, det mesta ingår och deltagarna garanteras fönsterplats.

Jambo Ensemble – tjugoen rundresor som går med Jambo färdledare. Grupperna är på max 26 personer, det mesta ingår och allt innehåll är noggrant utvalt.

Resenyheter
Bland nyheterna finns bland annat resor som: Indien från norr till söder (Jambo Ensemble), Australiens Outback, safari i storformat i södra Tanzania (Jambo Safari), ”På äventyr i Afrika” från Victoriafallen till Zanzibar (Jambo Explorer), en resa genom Bhutan, Nepal och Indien (Jambo Ensemble), bilpaket i Argentina, och resan från Java till Bali.

- Vi har inför kommande vinter haft den bästa säljstarten på fem år och med stöd från vår nya fina katalog, som vi väljer att släppa nästan tre månader tidigare än normalt – fylld med prisvärda upplevelser – har vi ett mycket bra utgångsläge, säger Jambo Tours VD, Kent Wallstedt.

Precis som tidigare planterar Jambo Tours träd i Afrika i samarbete med Green Belt Movement. Utifrån EU:s nya regler med obligatorisk flygutsläppskompensation inriktar sig Jambo Tours nu på att kompensera för utsläppen från marktransporter och regionala flygningar.

Den nya katalogen kan beställas från Jambo Tours eller inom kort hämtas hos Sveriges ledande resebyråer.

För ytterligare information om Jambo Tours nya katalog, kontakta David Karlsson, Jambo Tours marknadschef, 073- 388 8996.