Jambo Tours – 40 år av stora upplevelser i det lilla formatet

Jambo Tours – 40 år av stora upplevelser i det lilla formatet

I år är det fyrtio år sedan Jambo Tours genomförde sin första resa – en safari i Kenya. I pionjärens jubileumskatalog, på 256 sidor, presenteras resor till 55 länder på alla världens kontinenter.

Bland nyheterna märks nya rundresor med svensktalande Jamboguide till Alaska, Argentina, Ecuador, Marocko, Sydafrika, Turkiet, Laos och Kambodja, nya safariresor till Tanzania och äventyrsresor i internationell grupp till Burma, Moçambique och Jordanien. Dessutom utökar Jambo Tours sitt utbud av kryssningar med mindre fartyg. Till exempel med nya kryssningar kring Svalbard, Antarktis och i Söderhavet.

Även om Jambo Tours värld har vuxit så är grundidén densamma som för 40 år sedan.
- Vår filosofi är att resor i det mindre formatet ger större upplevelser. Vi vill komma nära, och möta den natur och de samhällen som vi besöker på våra resor, men utan att störa. Därför reser Jambo Tours i mindre grupper vilket ger våra resenärer större upplevelser samtidigt som vi lämnar så lite avtryck efter oss som bara möjligt. Vi kallar det resor på riktigt, säger företagets VD Kent Wallstedt.

I katalogen presenteras fyra jubileumsresor; till Kenya, Australien, Vietnam och Sydafrika. Ytterligare jubileumserbjudanden kommer att presenteras under året.

-  - - -

Mer reseinformation finns att hämta på www.Jambotours.se, där katalogen också kan beställas och på www.facebook.com/jambotours. Katalogen kan också beställas på telefon 020-522222.

Ps. Visste du att Jambo Tours redan 1974, vid sidan av Kenya och Tanzania, lanserade destinatiorna Seychellerna, Mauritius, Zambia och Malawi? Eller att Australien kom in i Jambo Tours program redan 1976?

Mediekontakt: Marknadschef David Karlsson, mobil 073-388 89 96
Bild: Jubileumskatalogens omslagssida